اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

با ناظران خاطی طرح‌های گلخانه‌ای خراسان‌جنوبی برخورد می‌شود

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اهمیت حوزه نظارتی کارشناسان بر سازه‌های طرح‌های گلخانه‌ای و دامداری استان گفت: با ناظرانی که از وظیفه خود تخطی کنند و مسؤولیت‌پذیر نباشند، برخورد قانونی خواهد شد.

با ناظران خاطی طرح‌های گلخانه‌ای خراسان‌جنوبی برخورد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام سیدمحمدعلی سجادی ظهر امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: اساسنامه‌ این سازمان جامع، قانونمند و برنامه‌محور ترسیم شده است که برای تحقق این برنامه‌ها باید از نیروهای علاقمند و با انگیزه خدمت صادقانه بهره جست.

وی افزود: تدوین ساز و کارهای مبتنی بر برنامه‌‌های قابل اجرا، آموزش‌های مستمر و بهره‌گیری از اطلاعات آکادمی می‌تواند در عرصه تولید بر ارزش افزوده محصولات تاثیرگذار باشد.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: احصاء چاه‌های بخش کشاورزی، بکارگیری فارغ التحصیلان این حوزه و همکاری‌های مشارکتی مالکان و کارشناسان می‌تواند در توسعه منافع ملی و افزایش محصولات نقش‌آفرین باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی نیز در این نشست اظهار داشت: در عرصه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، بهره‌وری و بهبود وضعیت معیشت مردم می‌تواند سازمان جهاد کشاورزی ورود پیدا کند.

غلامرضا قوسی خواستار برگزاری دوره‌های مستمر دانش‌افزایی متناسب با نیاز کشاورزان، استفاده از تکنولوژی روز جهان، بهره‌برداری مناسب از حوزه اقتصادی آب و بسترسازی سایر نهاده‌های موثر در افزایش محصولات توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی آمادگی خود برای حمایت از طرح‌ها،برنامه‌های مناسب و اثربخش در توسعه این بخش را اعلام می‌دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی وظایف سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌ طبیعی را فراتر از امور خدماتی و صدور مجوز برشمرد و گفت: باید بستر بکارگیری و ظرفیت فارغ‌التحصیلان حوزه کشاورزی و دامداری در عرصه‌های تولیدی و خدماتی مشهود باشد و اهمیت و تأثیرگذاری حضور کارشناسان در این حوزه بر کشاورزان تبین شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی نیز از ایجاد مراکز خدماتی غیردولتی بخش کشاورزی در شهرستان‌ها، بخش‌ها و دهستان‌های استان خبر داد و گفت: در این حوزه از بهترین و به‌روزترین کارشناسان مورد تأیید سازمان استفاده خواهد شد.

محمد مودی با اشاره به دو هزار و ۸۰۰ عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: متأسفانه تاکنون ظرفیت بدنه کارشناسی سازمان مغفول مانده و به همین دلیل نقش چندانی در تنظیم و اجرای سند چشم‌انداز توسعه‌ای تولیدات محصولات استراتژیک کشاورزی استان نداشته است.

وی با تاکید بر اهمیت حوزه نظارتی کارشناسان بر سازه‌های طرح‌های گلخانه‌ای و دامداری استان گفت: با ناظرانی که از وظیفه خود تخطی کنند و مسؤولیت‌پذیر نباشند، برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی خواستار هویت‌بخشی به نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و کارشناسان این حوزه شد و افزود: مهم‌ترین اولویت کاری این سازمان بسترسازی ورود کارشناسان متعهد و کاردان به عرصه تولیدات مشارکتی با کشاورزان می‌باشد.

انتهای‌پیام/69014/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول