اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رأی نمایندگان استان اصفهان به اعتبارنامه تاجگردون چه بود؟

سرانجام پس از کشمکش‌های فراوان، اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی تاییدنشد؛ در این گزارش به بررسی عملکرد و آرا نمایندگان استان اصفهان در زمینه اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون پرداخته‌ شده است.

رأی نمایندگان استان اصفهان به اعتبارنامه تاجگردون چه بود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روز چهارشنبه ۱۸ تیر ماه اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران در مجلس شورای اسلامی، در صحن علنی بررسی و رأی‌گیری با حضور ۲۵۱ نماینده انجام شد که در نهایت اعتبارنامه تاجگردون با ۱۰۲ رأی موافق، ۲۱ رأی ممتنع و ۱۲۸ رأی مخالف رد شد.

در هر دوره با مشخص شدن نمایندگان دوره جدید مجلس و شروع به کار رسمی آن، نمایندگان به قید قرعه در ۱۵ شعبه تقسیم می‌شوند و وظیفه بررسی اعتبارنامه‌های نمایندگان را برعهده می‌گیرند.

پرونده اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون نیز برای بررسی به شعبه ۱۲ مجلس به ریاست حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی سپرده شد که پس از برگزاری جلسات متعدد، رأی‌گیری با حضور ۱۶ نفر از اعضا و ۲ غایب که قالیباف، یکی از این دو نفر بود، انجام و اعتبارنامه تاجگردون در مجموع با ۹ رأی موافق و ۷ رأی مخالف، به تأیید شعبه دوازدهم رسید.

واکنش مردم به تأیید اعتبارنامه تاجگردون در شعبه ۱۲

این اتفاق، واکنش‌های شدید مردم در فضای مجازی را به دنبال داشت؛ مردم در فضای مجازی و حقیقی با اشاره به شعارهای نمایندگان در زمان انتخابات و تأکید آن‌ها بر شفافیت، از اعضای شعبه ۱۲ خواستند که به صورت شفاف رأی خود به اعتبارنامه تاجگردون را اعلام کنند.

تعدادی از اعضای شعبه ۱۲ مجلس از جمله روح‌اله نجابت از طریق خبرگزاری‌ها و صفحاتشان در فضای مجازی، رأی خود به رد اعتبارنامه را اعلام کردند ولی خبری‌ از افرادی که رأی به تأیید اعتبارنامه تاجگردون داده بودند نشد؛ البته با توجه به تعداد آرای باقی‌مانده حدس اینکه کدام نمایندگان رأی مثبت داشتند، برای مردم دشوار نبود.

پس از تأیید اعتبارنامه در شعبه ۱۲ و اعتراض نمایندگان به این تصمیم، پرونده تاجگردون برای بررسی دقیق‌تر به کمیسیون تحقیق ارسال و در این کمیسیون نیز با وجود همه اعتراضات، اعتبارنامه تاجگردون تأیید شد تا به این ترتیب در مرحله نهایی، تأیید اعتبارنامه نماینده مردم گچساران در صحن علنی مجلس به رأی گذاشته شود.

زمزمه‌های رأی مثبت برخی از نمایندگان استان اصفهان به اعتبارنامه تاجگردون

گمانه‌زنی‌ها از رأی مثبت برخی از نمایندگان استان اصفهان نسبت به تائید اعتبارنامه تاجگردون خبر می‌دهد اما با توجه به شرایط پیش آمده و رد اعتبارنامه در صحن علنی، بعید است که کسی نسبت به افشای رأی مثبت خود اقدام کند، با این وضعیت انتظار می‌رود که مجمع نمایندگان استان نسبت به این موضوع دقت و حساسیت لازم را به خرج دهد و در جست‌وجوی دلایل و ارتباطات احتمالی این افراد با تاجگردون باشد.

سؤالی مطرح در این رابطه این است که چرا درست در زمانی که کشور در حال مقابله با بحران کرونا و تبعات ناشی از آن است و فشار اقتصادی لحظه به لحظه عرصه را بر مردم تنگ‌تر می‌کند، تمرکز قوه مقننه کشور باید به جای حل و فصل مشکلات کلان کشوری، بر تأیید یا رد اعتبارنامه یکی از نمایندگان باشد؟

آیا بهتر نبود اعضای شعبه دوازدهم مجلس و کمیسیون تحقیق که اکثراً حتی رأی خود را به‌ صورت شفاف اعلام نکردند، نهایت تلاش خود را به کار می‌گرفتند تا با توجه به وجود مستندات کافی، مسأله در همان شعب و کمیسیون به نتیجه رسد و به مدت یک ماه کلیه اقدامات مجلس کشور تحت‌الشعاع رد یا تأیید این اعتبارنامه قرار نگیرد؟

مطالبه خبرگزاری فارس اصفهان از رأی نمایندگان استان

خبرگزاری فارس استان اصفهان، صبح روز چهارشنبه پیش از انجام رأی‌گیری در راستای روشن شدن عزم نمایندگان در مبارزه با فساد و رعایت اصل ‎شفافیت که از وعده‌های انتخاباتی اکثر آن‌ها بود، به تمامی نمایندگان استان اصفهان که در هر مرحله از پرونده اعتبارنامه تاجگردون درگیر بودند، پیامی ارسال و رأی و تصویر رأی آن‌ها را مطالبه کرد.

پس از رأی‌گیری و رد اعتبارنامه منتخب مردم گچساران، برخی از نمایندگان استان اصفهان از جمله امیرحسین بانکی، مهدی طغیانی، محمدتقی نقدعلی و حسین میرزایی با انتشار تصاویر و پست‌‌هایی رأی خود به اعتبارنامه تاجگردون را به صورت شفاف اعلام کردند.

تصویر رای منفی امیرحسین بانکی‌پورفرد

اعلام رأی منفی حجت‌الاسلام حسین میرزایی

اعلام رأی منفی مهدی طغیانی

تصویر رأی منفی حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی

برخی دیگر نمایندگان استان از جمله زهرا شیخی در روزهای قبل و با طرح موضوع تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مخالفت با اعتبارنامه تاجگردون خبر داده بودند. برخی نیز روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان رأی خود را اعلام کردند.

در جمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی بودند کسانی که به دلایل مختلف مانند مخفی بودن رأی به اعتبارنامه‌ها طبق ماده ۳۴ آیین‌نامه از اعلام رأی خود، امتناع ورزیدند ولی برخی حتی دلیلی برای این کار بیان نکردند.

لیست آرای نمایندگان استان اصفهان به اعتبارنامه تاجگردون

 

 

جدول فوق برآمده از آرای اعلامی نمایندگان استان به صورت علنی در صحن مجلس شورای اسلامی، انتشار تصویر رأی و یا اعلام نظر و یا عدم پاسخ در گفت‌وگو با خبرنگاران فارس به دست آمده است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول