اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

سکونت ۲۰ درصد مددجویان خراسان شمالی در بجنورد / رشد حاشیه‌نشینی نگران‌کننده است

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی رشد حاشیه‌نشینی در بجنورد و شیروان را نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: ۲۰ درصد خانوارهای مددجویان استان در بجنورد ساکن هستند.

سکونت ۲۰ درصد مددجویان خراسان شمالی در بجنورد / رشد حاشیه‌نشینی نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، مجید الهی راد  بر لزوم هماهنگی لازم بین کمیته امداد و سپاه و بسیج جهت، هم‌افزایی و اثربخشی بیشتر اقدامات در استان با توجه به گستره محرومیت و تسریع درروند اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی تأکید کرد.

وی بابیان اینکه اکنون ۲۰ درصد خانوارهای استان خراسان شمالی تحت حمایت این نهاد قرار دارند، اظهار کرد:  این در حالی است که  ۲۰ درصد از کل جمعیت خانوارهای مددجو خاصه در شهرستان بجنورد ساکن هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی  با انتقاد از رشد حاشیه‌نشینی در استان نسبت به اجرای تمهیدات لازم در پیشگیری از این معضل تأکید کرد و گفت: وضعیت رشد حاشیه‌نشینی در شهرستان‌های بجنورد و شیروان نگران‌کننده است.

الهی راد راه پیشگیری از این معضل را توسعه ساخت مسکن ارزان  قیمت عنوان و تصریح کرد: در این بخش استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج و مراکز نیکوکاری می‌توانند راه گشا باشد.

وی ارتقاء طرح و برنامه‌های ویژه معیشت مددجویان را ضروری برشمرد  و توسعه مشاغل خرد و خانگی برای ساکنان مناطق روستایی را  بستری برای توانمندسازی اقتصادی محرومین عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی پرورش دام و طیور، مرغ بومی، نیروگاه خورشیدی و اصلاح نژاد دامی  و راهبری شغلی را از مشاغل خرد قابل توسعه  در روستاها عنوان کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزش خانواده‌ها برای اشتغال‌زایی از طریق مراکز نیکوکاری و پایگاه‌های بسیج تأثیر بالقوه‌ای در توسعه اشتغال پایدار دارد.

الهی راد همچنین از راه‌اندازی مرکز نیکوکاری ایجاد سرپناه برای محرومین  خبر داد و افزود: راه‌اندازی این مرکز به همت  کمیته امداد و سپاه فرآیند ساخت مسکن نیازمندان را تسریع می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول