اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

واگذاری پساب تصفیه‌خانه سرخه به شرکت کربنات سدیم

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان سرخه گفت: پساب تصفیه‌خانه سرخه در راستای استفاده از پساب در زمینه صنعت به شرکت کربنات سدیم واگذار شد.

واگذاری پساب تصفیه‌خانه سرخه به شرکت کربنات سدیم

مجید فیض در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سرخه اظهار کرد: یکی از مسائلی که در حوزه مدیریت مصرف آب در منطقه مهم بوده و در سال 98 انجام گرفت، بحث انتقال پساب تصفیه‌خانه سرخه بود.

وی بیان کرد: به‌طور میانگین سالانه 250 تا 300 میلیون لیتر پساب در این تصفیه‌خانه داریم؛ قبل از اجرای پروژه، این پساب هدر می‌رفت و این هدرروی با توجه به‌سختی بالای پساب، مشکلات و مسائل زیست‌محیطی را نیز به همراه داشت.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان سرخه اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده و صدور مجوز از آبفای کشور، مزایده‌ای برگزار و در این مزایده، شرکت کربنات سدیم سرخه برنده مزایده خرید پساب اعلام شد.

فیض اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده، حدود 10 کیلومتر لوله‌گذاری انجام گرفت و کل پساب تولیدشده در طول سال به شرکت کربنات سدیم سرخه واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه این کار چند مزیت را به همراه داشت، گفت: از یک‌سو، از این پس نیاز آبی کارخانه از محلی که آب آن دورریز بود، تأمین می‌شود. از طرف دیگر، حفظ اشتغال و ادامه فعالیت کارخانه و جلوگیری از آلودگی محیط زیست ممکن شد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان سرخه با بیان اینکه با ادامه ورود پساب تصفیه‌خانه، اراضی اطراف آن در طولانی‌مدت آسیب جدی می‌دیدند، افزود: ورود این پساب در آینده مشکلاتی را برای زمین‌های زراعی ایجاد می‌کرد؛ ولی انتقال آن زمینه‌ساز رفع مشکلات زیست‌محیطی شد.

فیض بیان کرد: این اتفاق در سطح کشور بی‌نظیر است و تاکنون در جایی از پساب سامانه آب‌شیرین‌کن، تا این اندازه ارزش‌افزوده ایجاد نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: این اتفاق مهمی بود تا چرخه‌ای ایجاد شود که از یک طرف، زمینه‌ساز تأمین آب کیفیت در سطح شهر باشد و در کنار آن، صنعت شهر نیز از منابع آب زیرزمینی کمتر استفاده کند.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان سرخه گفت: بازچرخانی و بازیافت آب یک اقدام مهم در مدیریت مصرف بود که در حوزه شهرستان انجام شد.

فیض ادامه داد: کل هزینه انتقال بالغ بر پنج میلیارد تومان بوده که آن را بخش خصوصی تقبل و در این بخش سرمایه‌گذاری کرده است. ورود بخش خصوصی در این بخش یک موفقیت بزرگ برای ما محسوب می‌شود.

انتهای پیام/74002/ب/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول