اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری‌های علمی و فناوری محور نشست مقامات ازبکستان و سازمان همکاری اسلامی

مقامات ازبکستان و کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) در نشست ویدیویی گسترش همکاری های علمی و فناوری را بررسی کردند.

همکاری‌های علمی و فناوری محور نشست مقامات ازبکستان و سازمان همکاری اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «فرقت صدیق اف» معاون وزیر امور خارجه ازبکستان، «اقبال چودری» هماهنگ کننده کل کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) و «خورشید حسناین» مشاور کامستک در نشست ویدیویی گسترش همکاری‌های علمی و فناوری بین ازبکستان و کامستک را بررسی کردند.

در این نشست ویدیویی چگونگی و چشم انداز تحکیم همکاری‌های متقابل ازبکستان و کامستک در زمینه علم و فناوری در پی شیوع پاندمی «کووید-19» مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، در سال‌های 2017 و 2019 میلادی سفرهای مقامات کامستک به ازبکستان سازماندهی  شد و در نتیجه «نقشه راه» مبنی بر تعمیق بیش از پیش همکاری‌های متقابل به امضا رسید.

هماهنگ کننده کل کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی برای اقدامات در دست انجام در ازبکستان در مبارزه با پیامدهای کروناویروس و حمایت همه جانبه از تمام بخش و حوزه‌های اقتصاد کشور را ارزشمند دانست.

طرفین در این نشست با توجه به توسعه وضعیت «کووید-19» همچنین در مورد برگزاری نشست‌های مجازی علمی- عملی با حضور دانشمندان و همچنین نمایندگان نهادهای تخصصی کشورهای کامستک برای بررسی موضوعات مبارزه مشترک با کروناویروس، پیامدهای اجتماعی و اقتصادی آن، برگزاری تحقیقات مشترک به توافق رسیدند.

در این نشست ویدیویی همچنین دیگر مسائل مورد علاقه طرفین نیز مورد بررسی قرار گرفت.

ازبکستان از سال 1996 میلادی عضو سازمان همکاری اسلامی است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول