اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

عدم نظارت عده‌ای واداده را به الگوی جوانان تبدیل کرده است

امام جمعه گلپایگان گفت: عدم نظارت، بی‌توجهی به قانون توسط نهادهای مربوطه و عدم الگودهی مناسب سبب شد تا عده‌ای واداده الگوی جوانان شوند.

عدم نظارت عده‌ای واداده را به الگوی جوانان تبدیل کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان اظهار داشت: حجاب و عفاف از مسائل مهم جامعه اسلامی است چون حجاب و عفاف در فرهنگ دینی ما برآیند فضائل اخلاق است.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه حجاب جلوه درونی انسان است و کسی با حجاب مشکل دارد یعنی حیا در وجود این فرد نیست، گفت: فاجعه خونین مسجد گوهرشاد در اعتراض به قانون کشف حجاب بود که روی جنایتکاران را در تاریخ سفید کرد.

وی تصریح کرد: یکی از نشانه‌های ایمان در انسان مؤمن غیرت است چون انسان مسلمان که غیرت دارد اجازه بی‌حجابی و بی‌عفتی بودن به خود نمی‌دهد.

کرامتی تأکید کرد: یکی از معضلات جامعه بی‌حجابی و بد پوششی است که حکایت از آن ضعف ایمان و غیرت و حیا است که شرایط جامعه را در وضعیت غیرقابل تحمل قرار داده است که البته بخشی از آن مربوط به حاکمیت و بخشی  به تهاجم گسترده فرهنگی غرب علیه فرهنگ اسلام و تشیع است و دستگاه‌های فرهنگی وظیفه مقابله با این ناهنجاری دارند.

امام جمعه گلپایگان تصریح کرد: غرب‌زدگی و وادادگی در مقابل فرهنگ منحل و به لجن کشیده غرب که از طریق ابزار ماهواره و اینترنت به ما منتقل شده است؛ تعلیم و تربیت نادرست که خانواده‌ها جوانان خود را رها کردند و تعلیم و تربیت اسلامی و دینی ضعیف رنگ باخته است، از عوامل بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه است.

وی گفت: عدم نظارت، بی‌توجهی به قانون توسط نهادهای مربوطه و عدم الگودهی مناسب که نتوانستیم به نسل جوان الگوهای مثبت و جذاب و برجسته و هویت‌بخش را معرفی کنیم سبب شد تا عده‌ای واداده در عرصه سینما و تلویزیون و خوانندگی و حوزه ورزش شاخص و الگوی جوانان شدند.

کرامتی افزود: در جشن اعیاد و مناسبت‌های مذهبی در شبکه‌های مختلف تلویزیون افرادی بی‌هویت که مشکلات اخلاقی و آلودگی متعدد دارند به روی صحنه می‌آیند و به اجرای برنامه می‌پردازند الگوی جوانان ما شدند که در نتیجه جوانان از این‌ها بهره اخلاقی و تربیتی می‌گیرند.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ر۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول