اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تحریم دلیل مشکلات معیشتی نیست

امام‌جمعه بندرانزلی با تأکید بر اینکه درصد کمی از علل مشکلات معیشتی جامعه مربوط به تحریم‌هاست، گفت: بخش قابل‌توجهی وضع بد معیشتی مربوط به سوء مدیریت‌هاست که با بی‌تدبیری و بدون آگاهی لازم برخی تصمیمات گرفته می‌شود.

تحریم دلیل مشکلات معیشتی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر با اشاره به شرایط داخلی و بین‌المللی امروز کشور اظهار کرد: باید مردم و مسؤولین در کنار یکدیگر تلاش کنند تا پیشبرد اهداف جامعه اسلامی باشند و همچنین باید مراقبت کنیم که در زمین دشمن بازی نکنیم

وی با ابراز تأسف در خصوص اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا در کشور بیان کرد: متأسفانه با بی‌توجهی‌هایی که اخیراً در بین مردم و مسؤولین رواج پیداکرده شاهد افزایش آمار مرگ‌ومیر در بین هم‌وطنانمان هستیم.

امام‌جمعه بندرانزلی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم افزود: هم مردم و هم مسؤولین باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و مسؤولین با توجه به تجربه‌ای که از موج اول این بیماری دارند با آگاهی و تدبیرات لازم اوضاع را کنترل کنند.

وی با تأکید بر اینکه درصد کمی از علل مشکلات معیشتی جامعه مربوط به تحریم‌هاست، بیان کرد: بخش قابل‌توجهی وضع بد معیشتی مربوط به سوء مدیریت‌هاست که با بی‌تدبیری و بدون آگاهی لازم برخی تصمیمات گرفته می‌شود که برای مثال کشتار جوجه‌های یک‌روزه و تأثیر زنجیروار آن بر روی قیمت مرغ یکی از این مصداق‌هاست.

وی به جنگ روانی و بحران سازی دشمن اشاره کرد و افزود: دشمن به دنبال بحران سازی در جامعه ماست و از هر اتفاقی که در کشور رخ می‌دهد سوءاستفاده می‌کند، آتش‌سوزی در جنگل‌ها و همچنین در سایت نطنز از مصادیق بارز این‌گونه سوءاستفاده‌هاست.

شمس‌الدین با اشاره به بحث قرارداد ایران و چین، تصریح کرد: چنین قراردادهایی که تا به حد توافق برسد نیاز به زمان دارد و  تا زمانی که به نتیجه مطلوبی نرسیده نباید مطرح شود چون دشمن کارشکنی می‌کند تا آن توافق صورت نگیرد. لذا هم دولت و هم مسؤولین بخش  را حق می‌دهیم که فعلاً از جزییات نگویند تا دشمن کارشکنی نکند.

وی با اشاره به مسئله استیضاح رئیس‌جمهور گفت: دشمن از هر چیزی که بتواند بهره بگیرد برای اهداف خودش انجام می‌دهد و به نوع جناح‌ها کاری ندارد در این زمان باید از بی‌تدبیری‌ها تدبیر آموخت، اگر نمایندگان سؤال از رئیس‌جمهور دارند علنی مطرح نکنند، نباید با یک کار نسنجیده و بی‌تدبیری انجام بدیم ما باید شیوه درست آن پیدا کنیم.

امام‌جمعه بندرانزلی با تأکید بر اینکه باید با امیدآفرینی و امید سازی با دشمن مقابله کنیم، بیان کرد: 
همه هوشیار باشند، فضای مقابله قوای مجریه با قوه مقننه و قضائیه نباید ایجاد شود، چنین فضایی خواست دشمن است، این خطا اگر انجام شود کشور را دچار مشکلات فراوانی می‌کند

وی حرکت انقلابی که مورد تأیید رهبری باشد را حفظ انسجام و وحدت در جامعه دانست و افزود: ما نباید بین جریانات سیاسی و قوای مختلف اختلاف ایجاد کنیم، امروز همه قوا باید تمام تلاششان در اولویت اول رفع وضع بد معیشتی مردم باشد تا به یک نتیجه مطلوب برسد و دشمن را ناامید کند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول