اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

عدم معرفی ورزش خراسان شمالی در سطح کشور / مسئولان حمایت نمی‌کنند

والیبالیست اهل خراسان شمالی با انتقاد از عدم از معرفی ورزش استان در سطح کشور توسط مسئولان، گفت: حمایت از ورزش بانوان در خراسان شمالی محدود در چند رشته خاص است و به‌صورت گسترده و جدی در رشته‌هایی مانند والیبال این اقدام تاکنون نبوده است.

عدم معرفی ورزش خراسان شمالی در سطح کشور / مسئولان حمایت نمی‌کنند

زهرا علیزاده در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به فعالیت ورزشی در سطح کشور اظهار کرد: از مقطع ابتدایی به ورزش والیبال علاقه‌مند شدم و تاکنون این رشته ورزشی را ادامه دادم و طی ۵ سال اخیر به‌صورت حرفه‌ای در تیم‌های باشگاهی حضور دارم.

وی عضویت در تیم‌های مشهد و ماهشهر در لیگ دسته اول والیبال کشور را جزو فعالیت‌های ورزشی حرفه‌ای خود طی سالیان اخیر عنوان کرد و گفت: با تیم دانشگاه آزاد استان نیز توانستیم مقام دوم در مسابقات کشوری را کسب کنیم.

این والیبالیست اهل مانه و سملقان خراسان شمالی از فعالیت و تمرینات در ایام شیوع کرونا نیز گفت و خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تمرینات را در منزل انجام می‌دهم اما طی هفته اخیر، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه تمرینات را در سالن ورزشی پیگیری کرده‌ایم.

وی درباره بانوان ورزشکاران استان در رشته والیبال گفت: از خراسان شمالی فقط دو نفر در لیگ دسته یک والیبال کشور فعال هستند که خانم اکرمی مربی استانی ما بوده‌اند.

علیزاده نسبت به عدم معرفی والیبال و ورزش بانوان استان در سطح کشور ابراز گلایه کرد و گفت: در کشور به‌صورت تک بازیکن والیبال استان شناخته‌شده و تاکنون تیم‌های قوی و شناخته شده‌ای برای حضور در رقابت‌ها معرفی نشده و در صورت حضور نیست فقط با تمرینات فشرده یک ماهه در مسابقات حضورداشته‌اند که نتیجه مطلوبی کسب نشده است.

وی با اشاره به احتمال حضور تیم خراسان شمالی در لیگ دسته اول والیبال کشور اظهار کرد: برای موفقیت این تیم بایستی همچون سایر تیم‌های کشور که تمرینات و فعالیت‌های خود را شروع کرده‌اند، تیم والیبال بانوان خراسان شمالی برای حضور در لیگ دسته اول، ساختار تیمی خود را شکل دهد و تمرینات را آغاز کند.

این بانوی ورزشکار استان با انتقاد نسبت به عدم‌حمایت جدی مسئولان ورزش استان از ورزش بانوان، تصریح کرد: حمایت از ورزش بانوان در خراسان شمالی محدود در چند رشته خاص است و به‌صورت گسترده و جدی در  رشته‌هایی مانند والیبال این اقدام تاکنون نبوده است.

وی با ابراز تأسف از عدم‌حمایت‌های مسئولان از ورزشکاران برای معرفی به تیم‌های مطرح کشور، خاطرنشان کرد: بسیاری از بازیکنان حاضر در تیم‌های ورزشی کشور از سوی مسئولان ورزش استان و هیات های ورزشی معرفی می‌شوند اما در خراسان شمالی، خود ورزشکار باید پیگیری این اقدامات و اتفاقات باشد.

وی با اشاره به تلاش برای حضور در تیم‌های لیگ برتر والیبال و تیم ملی گفت: در تیم سایپای مشهد برای دوره آینده لیگ والیبال مذاکره و توافق شده اما به علت شرایط کرونا تاکنون در تمرینات حضور پیدا نکرده‌ام.

این ورزشکار خراسان شمالی در انتها با تشکر از خانم‌ها اکرمی و یوسفی به عنوان مربیان بازیکنان ساز استان، خاطرنشان کرد: در استان خراسان شمالی فقط خانواده‌ها حامی ورزشکاران هستند و اقدام مؤثری از سوی مسئولان ورزش استان برای حمایت از بازیکنان انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول