اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

آتش زدن مزارع خاک را تخریب می‌کند/ «حبس» برای آتش‌سوزی مراتع

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری همدان با تاکید بر اینکه اگر کسی موجب بروز حریق بی‌موردی در سطح اراضی باشد، به طور حتم حمایت‌های دولت را در آینده نخواهد داشت گفت: اگر آتش‌سوزی مزارع به مراتع کشیده شود، مجازات حبس نیز خواهد داشت.

آتش زدن مزارع خاک را تخریب می‌کند/ «حبس» برای آتش‌سوزی مراتع

اردشیر خزائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با تاکید بر اینکه کشاورزان بعد از برداشت محصول از آتش زدن اراضی خود پرهیز کنند اظهار کرد: این اتفاق گاهی از مزارع به مراتع کشیده شده و خسارات جبران‌ناپذیری را هم به مزارع و هم مراتع وارد می‌کند.

وی تاکید کرد: آتش زدن جای گندم به خاک آسیب می‌زند و موجب تخریب ساختمان و از بین رفتن میکروارگانیزم خاک می‌شود.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه تا سال ۹۵ متوسط حریق در استان ۵۰۰ هکتار بوده است بیان کرد: از سال ۹۶ به بعد با مدیریت بحران و هم‌افزایی ادارات میزان حریق به ۱۵۰ هکتار تقلیل یافت.

وی با بیان اینکه هر هکتار از اراضی ارزشمند است و باید سعی کنیم حریقی نداشته باشیم گفت: برای جلوگیری از آتش‌سوزی‌های بی‌مورد جهاد کشاورزی به کشاورزان پیامکی مبنی بر خودداری از این کار ارسال کرده که امیدواریم کارساز باشد.

خزائی با تاکید بر اینکه اگر کسی موجب بروز حریق بی‌موردی در سطح اراضی باشد، به طور حتم حمایت‌های دولت را در آینده نخواهد داشت افزود: اگر آتش‌سوزی مزارع به مراتع کشیده شود، مجازات حبس نیز خواهد داشت.

وی با اشاره به یک مورد آتش‌سوزی در اطراف سد اکباتان بیان کرد: شخصی که این کار را کرده از روی پلاک خودرو شناسایی شده و پیگیری می‌شود تا به مجازات خود برسد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان همدان تصریح کرد: گروه‌های دونده سریع برای اطفاء حریق تشکیل شده و ۱۰ گروه اطفاء نیز پیش‌بینی شده تا در موارد بحرانی بتوانند عملیات سریعی را ترتیب دهند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول