اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

باید کرامت زن مسلمان را در صحنه‌های اجتماعی به‌نمایش گذاشت

بسیج جامعه زنان استان کرمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: بر این باوریم که حجاب مانع از فعالیت بانوان در جامعه نیست بلکه باید با حفظ حجاب و شئون اسلامی، حضور در صحنه‌های مختلف اجتماعی کرامت و شایستگی زن مسلمان را به نمایش گذاشت.

باید کرامت زن مسلمان را در صحنه‌های اجتماعی به‌نمایش گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بسیج جامعه زنان استان کرمان به‌مناسبت روز عفاف و حجاب در بیانیه‌ای به‌مناسبت 21 تیر ماه روز ملی عفاف و حجاب آورد: در شرایطی که دشمنان قسم‌خورده اسلام و ارزش‌ها و معنویت از هر سو تلاش دارند به ارزش‌های دینی و اسلامی و حجاب بانوان حمله کنند و بنیان خانواده را نشانه گرفته‌اند و سعی دارند ارزش‌ها را در جامعه کمرنگ کنند، مهمترین وظیفه ما در کنار حفظ عفاف و حجاب در جامعه، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت استحکام‌بخشی به بنیان خانواده و جلوگیری از فروپاشی آن، نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب بر اساس آموزه‌های دینی در فضای مجازی است.

بسیج جامعه زنان استان کرمان خواهان موارد ذیل از مراجع مربوط است:

از دولت و همه دستگاه‌های کشور خواهانیم مصوبه 14/10/84  شورای عالی انقلاب فرهنگی تحت عنوان (راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب) را با قاطعیت اجرا کنند.

از همه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه ملی خواستاریم ضمن معرفی الگوهای برتر زنان مسلمان و آثار پربرکت حجاب در ارتقاء فرهیختگی و فرزانگی کشور، آثار زیانبار فرهنگ غرب و نتایخ مخرب آن در فروپاشی اجتماعی غرب و نابودی کانون خانواده‌ها را تبیین و به تصویر کشند.

کارکنان دولت در محیط اداری الگوی موثری بر رفتار اجتماعی هستند از دولت می‌خواهیم که هرگونه کاستی و ضعف در این الگو را هرچه سریعتر مرتفع نماید و ضوابط و مقررات مربوط به حجاب و عفاف را در تمامی دستگاه‌ها با دقت و قاطعیت اجرا کنند.

از وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌خواهیم با کمک اصناف محترم از ورود و تولید و فروش کالاهای مفسده‌انگیز و پوشاک نامناسب با شئون اسلامی جدا ممانعت به‌عمل آوردند.

از قوه قضائیه و نیروی انتظامی می‌خواهیم با مروجان فساد و دایرکنندگان مجالس فاسد با قاطعیت برخورد کرده و از همه ظرفیت‌های قانونی اداره اماکن در برخورد با تولید و عرضه کالاهای مفسده‌انگیز بهره‌گیری کنند.

ضمن اعلام بیزاری از تهاجم و تروریسم و نفوذ فرهنگ غربی از وزارت ارشاد می‌خواهیم از تولید و انشار آثار ضد فرهنگی و مغایر با عفت عمومی و استفاده ابزاری از زن خصوصا در مطبوعات و فیلم‌های سینمایی جلوگیری شود.

بسیج جامعه زنان استان کرمان جهت بزرگداشت هفته عفاف و حجاب اعلام می‌دارد با الگوبرداری از سیره و روش ائمه معصومین (ع) و حضرت زهرا (س) عفاف و حجاب را ودیعه الهی و مایه شخصیت و آزادی زن دانسته و با صیانت از حریم اخلاقی و سرلوحه قرار دادن امر به معروف و نهی از منکر برای رشد باورهای مذهبی تمام توان خود را به‌کار گیرد.

و بر این باوریم که حجاب مانع از فعالیت بانوان در جامعه نیست بلکه باید با حفظ حجاب و شئون اسلامی، حضور در صحنه‌های مختلف اجتماعی کرامت و شایستگی زن مسلمان را به نمایش گذاشت تا به جاری و ساری شدن حجاب و عفاف در کل جامعه در ترویج و صیانت از ارزش‌های اسلامی تلاش شود و برای سربلندی اسلام و ترویج آموزه‌های دینی گام برداریم.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول