اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

غرق شدن در رودخانه و کانال‌ها بحران فصل تابستان در قزوین

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت:غرق شدن در رودخانه و کانال‌ها، بحران جبران ناپذیر فصل تابستان در استان قزوین است.

غرق شدن در رودخانه و کانال‌ها بحران فصل تابستان در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین قدرت‌اله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین ضمن اشاره به آمار بالای غرق شدگی در سد مخرنی طالقان، رودخانه ها و شبکه آبیاری کانال دشت قزوین ، کانال‌های فرعی و غیره اظهار کرد: یکی از بحرانهای دامن‌گیر استان قزوین در فصل تابستان غرق شدگی است که به دلیل عدم جدی گرفتن این تهدید و اعتماد به نفس کاذب ایجاد شده و خسارات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. 

مهدیخانی با اشاره به غرق شدن 2 نفر از هم استانی‌ها در هفته گذشته ادامه داد: متاسفانه یک پسر بچه 12 ساله در منطقه الموت روستای مدان در هفته جاری در پی بارندگی شدید مقطعی و طغیان رودخانه در آب غرق شد که جسد او توسط اقوام یافت شد که این ضایعه بسیار درد آور و تاثر برانگیز است.

وی تصریح کرد: در مورد دیگر فرد در کانال آب کشاورزی غرق شد که متاسفانه علی‌رغم تلاش و پیگیری زیاد نیروهای آتش نشانی و هلال احمر ،این جسد یافت نشده که  بالاجبار میبایست جریان آب با حکم دادستان محترم در کانال قطع گردد که این امر به نوبه خود آسیب زیادی به بخش کشاورزی وارد خواهد آورد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین ضمن تشکر و قدردانی از زحمات نیروهای امدادی از مردم خواست نسبت به علایم هشدار و اطلاع رسانی‌های انجام گرفته در مورد ممنوعیت شنا توجه لازم را داشته باشند. علاوه بر این رگبارهای فصلی حتی در تابستان را جدی بگیرند چرا که میتواند منجر به بروز سیلا‌ب‌های مرگ باری گردد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول