اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

مسئولان آموزش و پرورش در راستای اجرای سند تحول بنیادین گام بر دارند

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران سند تحول بنیادین را نقشه راه وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: مسئولان آموزش و پرورش باید به صورت شفاف در راستای اجرای این سند گام بر دارند.

مسئولان آموزش و پرورش در راستای اجرای  سند تحول بنیادین گام بر دارند

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام تقوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در نشست بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران، با تاکید بر مسئله آموزش و پرورش بر تکریم مقام معلم تاکید کرد و گفت: وظیفه همه مسئولین کشور در هر دستگاه و نهادی، تکریم مقام و جایگاه معلم است.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر وابسته بودن همه مسائل کشور به آموزش و پرورش گفت: حل مشکلات معیشت مردم، توسعه علمی کشور، پیشرفت تولیدات کشاورزی و پیشرفت در زمینه بهداشت و درمان به مسئله آموزش و پرورش وابسته است.

وی در ادامه سند تحول بنیادین را نقشه راه وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: مسئولان آموزش و پرورش باید به صورت شفاف در راستای اجرای این سند گام بر دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به غیرکاربری بودن دروس و محتوا آموزشی بر پیوند نظر و عمل تاکید داشته و در این بستر معلم را مهم ترین رکن آموزش و پرورش که می تواند مصلح برنامه درسی نیز باشد، دانست.

 

براساس این گزارش در ابتدای این نشست حمید رفیعی، جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و امیرحسین محقق مسول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران با بیان نکاتی پرداختند.

رفیعی، در ابتدای این جلسه نکاتی را درباره اهمیت آموزش و پرورش و مشکلاتی که امروز آموزش و پرورش با آنها مواجه است، گفت: متأسفانه در سال های اخیر شاهد بی توجهی به مسئله آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی بوده ایم و قوانین اندکی در این باره تصویب شده است، این قوانین نیز در بستر سند تحول نبوده است و طرح هایی مانند خرید خدمات آموزشی و یا استخدام های خارج از مسیر دانشگاه فرهنگیان مصوب شده است که عینا خلاف منویات رهبری با سند تحول بنیادین است.

وی افزود: انتظار ما از مجلس، تلاش برای تحقق تحول بنیادین در آموزش‌ و پرورش و توجه ویژه به آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین مسئله بلند مدت کشور است.

محقق هم نیز با تبیین چرایی اهمیت دانشگاه فرهنگیان و مسئله نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت اهمیت رشد کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و گفت: انتظار ما از مجمع نمایندگان استان تهران، نگاه ویژه به دانشگاه فرهنگیان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول