اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اعمال محدودیت یک هفته‌ای کرونا در همدان/ برای سلامتی مردم با کسی تعارف نداریم

استاندار همدان از اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در استان همدان خبر داد و گفت: در تأمین سلامتی مردم با کسی تعارف نداریم.

اعمال محدودیت یک هفته‌ای کرونا در همدان/ برای سلامتی مردم با کسی تعارف نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید سعید شاهرخی بعد از ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت کرونا با قدردانی از تلاش کادر درمان و همراهی مردم در مقابله با کرونا اظهار کرد: استان همدان به لحاظ شیوع کرونا در شرایط هشدار است و با رعایت کامل پروتکل‌ها و همکاری مردم می‌توانیم از این شرایط عبور می‌کنیم.

وی ۸۰ درصد عامل ابتلا به کرونا را ناشی از دورهمی‌ها و مراسم عزا و عروسی دانست و با تأکید بر اینکه این برنامه‌ها تحت هیچ شرایطی نباید که در شهرهای وضعیت قرمز برگزار شود گفت: با صاحبان تالارها، باغ‌ها و مکان‌هایی که اقدام به برگزاری مراسم کنند برخورد قانونی صورت می‌گیرند و ضمن جریمه تعطیل می‌شوند

استاندار همدان با بیان اینکه در تأمین سلامتی مردم با کسی تعارف نداریم اظهار کرد: تمام مجموعه‌های دولتی و غیردولتی موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

وی خواستار نظارت ویژه بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد و با بیان اینکه با متخلفان برخورد می‌شود افزود: تمام بازگشایی‌ها به شرط رعایت پروتکل‌ها خواهد بود و هیچ بهانه‌ای برای عدم اجرا پذیرفتنی نیست.

شاهرخی گفت: پنج شهر همدان، نهاوند، تویسرکان، بهار و ملایر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و محدودیت‌هایی در این مناطق اعمال شده که باید اجرا شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط استان و به منظور حفظ سلامت مردم محدودیت‌های یک‌هفته‌ای از امروز اعلام می‌شود که برای همه مجموعه‌ها لازم‌الاجراست.

استاندار همدان از تعطیلی تمام دانشگاه‌ها، مدارس، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، کتابخانه‌ها، قلیان‌سراها، تالارها، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، شهربازی‌ها، مراکز تفریحی و زبان سراها تا هفته آینده خبر داد.

وی با بیان اینکه نماز جماعت در شهرستان‌های همدان، نهاوند، تویسرکان، ملایر و بهار تعطیل خواهد بود، گفت: با توجه به درخواست دادستان و شیوع گسترده بیماری کرونا، به مدت یک هفته تمام کارهای قضائی به جز امور خیلی ضروری در دادسراهای عمومی و انقلاب تعطیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعال خواهند بود افزود: استخرها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی به مدت یک هفته تعطیل باشند و محدودیت تردد در بلوار ارم توسط شهرداری انجام شود

تجهیز ۳ بیمارستان همدان به دستگاه اکسیژن‌ساز 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی تأمین دستگاه اکسیژن ساز مورد نیاز بیمارستان‌ها در شرایط کرونایی بود.

رشید حیدری مقدم افزود: به همین منظور یک دستگاه اکسیژن‌ساز خریداری و در بیمارستان سینا نصب شد و سه دستگاه جدید که به تازگی خریداری شده در دو بیمارستان مرکز استان و یکی دیگر در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر نصب خواهد شد.

انتهای پیام/ 3140/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول