اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

کشاورزان سیستانی تاکنون بیش از ۱۰ هزارتن گندم به مراکز خرید تحویل داده‌اند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: کار برداشت گندم که از اوایل اردیبهشت ماه در سطح ۴۵هزارو ۵۰۰ هکتار از گندمزارهای ۵ شهرستان حوزه آغاز شده بود دربیستم تیرماه به اتمام رسید.

کشاورزان سیستانی تاکنون بیش از ۱۰ هزارتن گندم به مراکز خرید تحویل داده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، امان الله طوقی اظهار کرد: متوسط عملکرد گندم در هر هکتار در سیستان را حدود۲تن اعلام کرد وافزود تاکنون کشاورزان سیستانی ۱۰ هزار و ۳۵۱تن گندم مازاد بر نیاز خودرا به ۳ مرکز خرید گندم مستقر  در منطقه  تحویل داده اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: عمده ارقام گندم کشت شده سال زراعی جاری شامل  ارقام افق، نارین، کویر، کلک افغانی و سرخ تخم است.

طوقی تصریح کرد: از آغاز فصل برداشت گندم تا امروز  ۸۰۰تن گندم بذری نیز از کشاورزان گندم کار سیستانی توسط شرکت خدمات حمایتی خریداری شده است.

گفتنی در سال زراعی جاری ۶۸هزار و ۱۴۰هکتار گندم در سیستان وبلوچستان کشت گردید که ۴۵ هزار و ۵۰۰هکتار آن در منطقه سیستان بوده است.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول