اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

23 واحد مسکونی مددجویی در استان مرکزی از طریق ویدئوکنفرانس تحویل می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از واگذاری 23 واحد مسکونی مددجویی از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد.

23 واحد مسکونی مددجویی در استان مرکزی از طریق ویدئوکنفرانس تحویل می‌شود

زهرا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک از واگذاری 23 واحد مسکونی مددجویی از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد و گفت: در این آیین که 2100 واحد مسکونی از طریق ویدئو کنفرانس در سطح کشور افتتاح می‌شود، 23 واحد در استان مرکزی به افراد دارای معلولیت و مددجویان به مناسبت هفته بهزیستی تحویل داده می‌شود.

وی افزود: این واحدها به صورت خودمالکی بوده که 5 واحد مسکونی آن در قالب تفاهم نامه تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل 2 عضو معلول است که از کمک بلاعوض 30 میلیون تومانی بهره‌مند شده‌اند که 15 میلیون تومان آن بنیاد مستضعفان، 10 میلیون بهزیستی و 5 میلیون تومان هم انجمن خیرین پرداخت کرده و ما بقی سهم آورده خود مددجو بوده است. 

 23 واحد در استان مرکزی به افراد دارای معلولیت و مددجویان به مناسبت هفته بهزیستی تحویل داده می‌شود 

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در ادامه خاطرنشان کرد: 18 واحد مسکونی نیز مربوط به سایر خانواده‌های تحت پوشش که بیشتر به صورت احداثی در روستا و واحدهای آسیب دیده از سیل که در فروردین ماه 98 تخریب شده بودند است که متوسط سقف 10 میلیون تومان برای هر واحد کمک بهزیستی، 15 میلیون تومان کمک بنیاد مستضعفان و 40 میلیون تومان تسهیلات بانکی با بهره چهار درصد است.

امینی بیان کرد: مهم‌ترین مسائل اساسی و از جمله ابتدائی‌ترین نیازهای بشری تامین مسکن است؛ اصول 3 ، 31 و 43 قانون اساسی ضمن اینکه مسکن را حق مسلم هر فرد و خانواده ایرانی می‌داند، تأمین این حق به‌ویژه برای اقشار کم‌درآمد را جزء لاینفک وظایف دولت برشمرده است.

 مسکن حق مسلم هر فرد و خانواده ایرانی است و در این زمینه تمام مسکن مورد نیاز گروه‌های تحت پوشش بهزیستی مورد توجه قرار دارد

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اظهار کرد: در این زمینه تمام گروه‌های تحت پوشش بهزیستی مورد توجه قرار دارند و در واقع سازمان برای تمامی گروه‌های تحت پوشش خود برنامه‌ریزی می‌کند که عبارتند از معلولین سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول تحت تکفل، معلولین مجرد بالای 20 سال، زنان و دختران خود سرپرست بالای 35 سال، فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه‌روزی بهزیستی و بهبودیافتگان.

به گفته وی از ابتدای طرح نهضت مسکن سازمان بهزیستی کشور تعداد  2 هزار و 258واحد مسکونی به معلولین و مددجویان تحت پوشش این اداره کل  واگذار شده است.

از ابتدای طرح نهضت مسکن 2 هزار و 258واحد مسکونی به معلولین و مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان  واگذار شده است 

 

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در ادامه با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص اقدامات انجام شده، گفت: هفته بهزیستی بهترین فرصت برای آشنایی مردم با فعالیت‌‌های بهزیستی است، که در این راستا طی نشستی با حضور خبرنگاران برنامه‌ها و اقدامات انجام شده توسط بهزیستی اطلاع‌رسانی شد و مردم در جریان اقدامات و فعالیت‌های بهزیستی قرار گرفتند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول