اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

روش کالابرگ یا کارت الکترونیکی طرح زودبازده مجلس برای مقابله با گرانی ارزاق عمومی

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با اشاره به برنامه‌های مختلف مجلس یازدهم برای مقابله به گرانی‌ها گفت: روش کالابرگ یا کارت الکترونیکی را برای تحویل کالاهای اساسی به‌عنوان طرحی برای برطرف کردن مشکل تهیه ارزاق عمومی به‌صورت کوتاه‌مدت برای افراد آسیب‌پذیر پیشنهاد داده‌ام.

روش کالابرگ یا کارت الکترونیکی طرح زودبازده مجلس برای مقابله با گرانی ارزاق عمومی

جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و گرانی‌های به وجود آمده، سفره‌های زیادی را تحت تأثیر قرار داده است، اظهار کرد: متأسفانه گرانی کالاها و جهش قیمت آن‌ها، از گرانی گذشته و به‌صورت جهشی مردم را در تهیه ارزاق عمومی، دچار مشکل کرده است.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف مجلس و پیگیری دقیق نمایندگان برای رفع نابسامانی‌های اقتصادی گفت: یکی از برنامه‌های مجلس سؤال از رئیس‌جمهور است که اگر مصلحت باشد و انجام بگیرد، در ساختار اجرایی کشور یک تنوع، شتاب و رویکرد انقلابی ایجادشده که بر اساس آن رفع مشکلات سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص برطرف کردن مشکل تهیه ارزاق عمومی به‌صورت کوتاه‌مدت برای افراد آسیب‌پذیر و کم‌بضاعت طرحی ارائه‌شده است، گفت: روش کالابرگ یا کارت الکترونیکی برای تحویل کالاهای اساسی مانند گوشت، مرغ، برنج، پنیر و ارزاق عمومی که مردم به‌شدت نیازمند آن هستند با قیمت پایین به‌خصوص به اقشار کم درامد تحویل داده شود.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به اقشار کم برخوردار اقتصادی در این روزهای جهش قیمت ارزاق عمومی تصریح کرد: توجه به اقشاری که به‌شدت نیازمند کالاهای اساسی مانند گوشت، مرغ، پنیر و برنج بوده که به خاطر فقر مصرف نمی‌کنند لازم و ضروری است چراکه عدم مصرف این مواد ضروری عوارض جسمی را برای مردم به همراه دارد، لذا معتقدم تنها روش کوتاه‌مدت تهیه کالابرگ یا کارت الکترونیکی می‌باشد.

کوچکی نژاد با اشاره به شیوه‌های طرح پیشنهادی خود در خصوص کالابرگ یا کارت الکترونیکی برای تحویل کالاهای اساسی خاطرنشان کرد: در این طرح دولت یک ماه فرصت دارد که کالاها را با قیمت ارز چهار هزار و ۲۰۰ وارد و کالاهای داخلی را با یارانه سریع به دست مردم برساند.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی اولویت تحویل کالابرگ و کارت الکترونیکی را با افراد کم‌بضاعت یا افراد یارانه بگیر دانست و افزود: دولت بر اساس آمار خود می‌تواند بخش‌های آسیب‌پذیر را شناسایی کند تا بیش از این سفره افراد کم برخوردار جمع نشود و خانواده‌هایی که در ماه حتی یک کیلو گوشت نمی‌توانند تهیه کنند از طریق کالابرگ یا کارت الکترونیکی بتوانند مایحتاج ضروری را تحویل بگیرند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای این موضوع طرح دوفوریتی نوشته و اگر اجازه بدهند تا سریع آن را اعلام و نتیجه‌گیری کنیم، کمک بزرگی به اقتصاد افراد کم برخوردار است، گفت: این‌یکی از برنامه‌هایی است که به‌صورت فوریت و نتیجه زود بازده می‌تواند مورداستفاده قرار بگیرد تا طرح‌ها و نظرات بعدی برای کاهش مشکلات اقتصادی به‌صورت اساسی این نگرانی مردم را برطرف کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول