اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

احمدی: مطالبه گری از مسئولین در «شکلات تلخ»/ بررسی و ساماندهی کودکان کار

تهیه کننده برنامه «شکلات تلخ» گفت: در این برنامه تلاش است تا حرف های لازم را مطرح کنیم، در عین حال که مخاطب را جذب می کنیم ، مطالبه گری از مسئولین هم داشته باشیم.

احمدی: مطالبه گری از مسئولین در «شکلات تلخ»/ بررسی و ساماندهی کودکان کار

«مجتبی احمدی» تهیه کننده برنامه «شکلات تلخ» در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره این برنامه گفت: پرداختن به هر آسیب اجتماعی با توجه به چهارچوب هایی که در آن وجود دارد کار ساده ای نیست و اندازه ای که ما می توانیم به ماجراها نزدیک شویم محدود و مشخص است. اینکه بتوانیم هر حرفی که لازم است بزنیم، در عین حال که مخاطب را جذب می کنیم نتیجه کار نیز منطقی باشد و مطالبه گری داشته باشیم موانعی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: در ابتدای راه دوست داشتم تا برنامه استودیو محور داشته باشیم اما در ادامه دیدم که این امکان میسر نیست و به هدفمان نمی رسیم و به همین خاطر از ساختاری استفاده کردیم که برنامه اکت و حرکتی داشته باشد و خروجی از چهارچوب رسانه ای داشته و به سوژه ها نزدیک باشد و در میزانسی نزدیک تر از آنچه در استودیو اتفاق می افتد حرکت کند.

این تهیه کننده همچنین افزود: در شرایط کرونا کار ما هم سخت تر شد هم در برخورد و دیدار با مسئولین و هم در برخورد با کودکان کار و کودکان بازیگر و باید تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت می کردیم.

وی در ادامه نیز عنوان داشت: «شکلات تلخ» در مورد آسیب های اجتماعی است و قرار نیست طرح این برنامه تنها با کودکان کار به سرانجام برسد. ما با کودکان کار شروع کردیم و هر چه جلوتر رفتیم به مسائل و موضوعات دیگر و گسترده تری رسیدیم. حضور یک روانشاس فرهنگی هم ما را کمک می کرد و جنس برنامه نیازمند این بود که هر موضوعی به لحاظ روانشناسی، جامعه شناسی و رفتارشناسی مورد بررسی قرار بگیرد و به خصوص اینکه درباره کودکان کار باید با یک لحنی متفاوت از لحن مجری های تلویزیونی استفاده کنیم و به همین خاطر از آقای مهدی اسماعیل تبار به عنوان مجری و نوک هرم محتوایی استفاده کردیم و او با ادبیاتی متفاوت وارد گپ و گفت با کودکان و مسئولین می شود.

تهیه کننده برنامه «یه عصر طلایی» افزود: تا به امروز با افرادی چون نماینده های مرتبط با این موضوع در مجلس، شورای شهر، دیوان عدالت اداری، سازمان فنی حرفه ای، وزارت کار، روانشناسان و جامعه شناسان اجتماعی صحبت کرده و سعی کردیم از ابعاد مختلف موضوع های برنامه را از نگاه این دوستان بررسی کنیم.

احمدی ادامه داد: امروز توانستیم به سرفصل های مشخصی برسیم و گروه تحقیق هایمان کماکان مشغول تحقیق هستند و این روزها نقطه های مختلف پایتخت را تا آنجا که می توانیم با سازمان بهزیستی رصد می کنیم و جنس چرایی رسیدن به جایگاه فعلی کودکان کار و نگاه جدی به خانواده، مهاجرت و ... را مورد بررسی قرار می دهیم.

وی در ادامه با بیان امیدواری به نتیجه این برنامه نیز گفت: اینطور که پیش می رویم فکر می کنم می توانیم به یک بعد تحقیقاتی قابل بررسی از شکلات تلخ برسیم که به شکلی مطلوب و نوشته شده  بتواند در ساخت یک برنامه تلویزیونی مدت دار ارائه شود. این برنامه کم کم باید جایگاه خود را پیدا کند و از آنجایی که جنس آن تلخ است کم کم مردم با آن تعامل پیدا می کنند.

به گزارش فارس، برنامه شکلات تلخ با محوریت آسیب های اجتماعی در گروه اجتماعی شبکه پنج سیما با مدیریت آقای مجید اکبرشاهی طراحی شده است. محوریت این برنامه کودکان کار هستند و با بررسی و ساماندهی کودکان کار نوعی نگاه چالشی به این برنامه اضافه شده است.

همچنین کودکان بازیگر در این برنامه به ایفای نقش کودکان کار می پردازند.

به گزارش فارس این برنامه روزهای شنبه و سه شنبه ۱۳:۳۰ از شبکه پنج و یکشنبه و چهارشنبه بازپخش آن ساعت ۳۰ دقیقه بامداد پخش می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول