اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نقاط قوت مقابله با کرونا تقویت شود/ ضدعفونی شهرها و روستاها در دستور کار باشد

رئیس کمیته پدافند زیستی ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان با بیان اینکه نقاط قوت اقدامات قبلی مقابله با کرونا مورد کاوش قرار گیرد و تقویت شود، گفت: ضدعفونی شهرها و روستاها در دستور کار باشد.

نقاط قوت مقابله با کرونا تقویت شود/ ضدعفونی شهرها و روستاها در دستور کار باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ایرج کارخایی ظهر امروز در جلسه کمیته پدافند زیستی ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان در سالن جلسات ساختمان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اظهار کرد: این جلسه به‌منظور هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی در راستای اجرایی و عملیاتی شدن مصوبات دوازدهمین جلسه کارگروه استانی مبارزه با کرونا برگزار شده است.

وی افزود: همچنان دنیا، ایران اسلامی و استان سمنان درگیر مقابله و مبارزه با بیماری کرونا است که امروز شاهد اوج‌گیری و افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری هستیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: امروز رمز موفقیت ما در مقابله با کرونا، وحدت، انسجام و هماهنگی بیشتر است و در این خصوص همچنان استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی، مردمی، بسیج و تشکل‌های مردمی و مذهبی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

کارخایی بیان کرد: همگان باید تلاش کنیم تا پایداری به دست آمده در بحث مدیریت کرونا حفظ و حراست شود و تلاش‌های بی‌دریغ پرستاران، پزشکان و مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود از بین نرود.

وی گفت: در مبحث مبارزه با این بیماری در استان سمنان، شاهد حضور مطلوب و مشارکت بی‌نظیر مردم در امر فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودیم که امروز نیز مجدداً نیاز است تا رعایت شئون مبارزه با این بیماری همچون گذشته در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک و سایر موارد اعلامی، بین مردم موردتوجه بیشتری قرار گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: از ابتدای مبارزه با این بیماری در استان و کشور، شاهد صحنه‌های مشارکت و همدلی به‌یادماندنی با حضور تشکل‌های مردمی، بسیجی، جهادی و مذهبی بودیم که شور و نشاط خاصی را به سراسر استان بخشیده بود و امروز نیز با همفکری، همدلی، برنامه‌ریزی، انسجام و وحدت باید این صحنه‌های ایثار، فداکاری و تلاش در استان مجدداً تکرار شود.

کارخایی عنوان کرد: نیاز است تا ضدعفونی کردن شهرها، معابر شهری، اماکن،‌ مجتمع‌های مسکونی، تجاری، خرید، پارک‌ها، تأسیسات، سیستم حمل و نقل عمومی و سایر مراکز مهم توسط شهرداری‌ها و در روستاها نیز توسط دهیاری‌ها به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد و تأمین مواد اولیه ضدعفونی توسط سازمان صمت، امری ضروری است.

وی با بیان اینکه نقاط قوت اقدامات قبلی مبارزه با بیماری کرونا مورد کاوش قرار گیرد و تقویت شود، اضافه کرد: نقاط ضعف نیز از طریق آسیب‌شناسی احصا و برطرف شود تا در این برهه بتوانیم با استفاده از تجارب گذشته، موفق‌تر باشیم.

رئیس کمیته پدافند زیستی ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان افزود: نیاز است امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ناجا، ارتش و سایر ارگان‌های استان برای امر ضدعفونی و مبارزه با این بیماری، در اختیار قرار گیرد.

کارخایی تصریح کرد: هدفمند و هوشمند کردن ضدعفونی‌ها در این مقطع، امری بسیار حائز اهمیت است و باید دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، اماکن دارای اولویت را مشخص کنند.

وی گفت: صدا و سیما نیز از ابتدای مبارزه با این بیماری نقشی بسیار سازنده و حائز اهمیت را ایفا کرد که نیاز است امروز نیز همچون گذشته در زمینه فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی، انسجام بیشتر، ایجاد نشاط و روحیه مضاعف برای مقابله با این بیماری، راه موفق گذشته را ادامه دهد.

رئیس کمیته پدافند زیستی ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان افزود: ضروری است ما به‌عنوان مسؤولان امر و دستگاه‌های اجرایی استان، موارد و مباحث پیرامون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پوشیدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را به‌صورت مطلوب موردتوجه قرار دهیم تا مردم نیز در این خصوص با مشاهده اهتمام در این موضوع، دغدغه بیشتری داشته باشند.

کارخایی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم و مردم بدانند که خطر همچنان جدی است و ادامه دارد و امیدواریم با تلاش بیشتر، انسجام، همدلی، وحدت و برنامه‌ریزی دقیق، به یک راهکار جدید و موفق‌تر در بحث مقابله با کرونا دست یابیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول