اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

برگزاری انتخابات اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن در ۳ مرداد/ انتصاب رئیس ستاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی مهدی محمدی را به عنوان «رئیس ستاد برگزاری انتخابات اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت» منصوب کرد.

برگزاری انتخابات اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن در ۳ مرداد/ انتصاب رئیس ستاد

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی مهدی محمدی را به عنوان «رئیس ستاد برگزاری انتخابات اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت» منصوب کرد.

بنابر این گزارش موضوع ادغام دو اتحادیه قرآنی کشور حدود یک دهه است که در دستور کار قرار دارد و این اتفاق طی سال‌های گذشته به بهانه‌های مختلف از سوی طرفین به تعویق می‌افتاد.

اما دوسال پیش بالاخره موضوع ادغام فرایند اجرایی به خود گرفت و پس از برگزاری انتخابات در همه استان‌ها و موضوع ادغام اتحادیه کشوری در دستور کار قرار گرفت. اما پس از تعیین هیأت مدیره جدید یکی از طرفین انتخابات را نپذیرفت و حاضر به انحلال اتحادیه قبلی نشد، از این رو باز هم دو اتحادیه به صورت موازی و همزمان فعالیت می‌کردند.

از اواخر سال گذشته با ورود شورای توسعه فرهنگ قرآنی و برگزاری چندین جلسه دو طرف پذیرفتند که انتخابات زودهنگام مجدد برگزار شود که با شیوع کرونا این انتخابات بارها به تعویق افتاد و نهایتاً مقرر شد مرداد‌ماه این انتخابات برگزار شود.

در این راستا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی مهدی محمدی را به عنوان «رئیس ستاد برگزاری انتخابات اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت» منصوب کرد که در متن حکم سید عباس صالحی آمده است:

«نظر به مراتب تعهد، تجربه و تخصص در اجرای الحاق ماده واحده مصوبه ضوابط تاسیس مراکز، مؤسسات، کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی و نظارت بر فعالیت آنها، موضوع مصوبه شماره ۲۶۵۴/د‌ش مورخ ۱۳۸۲/۵/۱۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی، به موجب این حکم، به عنوان «رئیس ستاد برگزاری انتخابات اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت» منصوب می‌شوید.

باتوجه به اهمیت برگزاری این انتخابات، انتظار می‌رود معاونت‌ها، سازمان‌ها و ادارات ستادی و استانی جنابعالی را در انجام این مأموریت مهم یاری نمایند.

امید است با اتکال به خداوند متعال و همکاری زیر مجموعه‌های این وزارتخانه در انجام وظایف محوله موفق و مؤید باشید.

انتخابات اعضای هیات مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در سوم مردادماه ۱۳۹۹ در سراسر ادارات کل استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول