اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

همدلی ملت در دوران کرونا بالاترین میزان هماهنگی بعد از دوران دفاع مقدس بود

استاندار گیلان با بیان اینکه معتقدم بعد از دوران دفاع مقدس بالاترین میزان همدلی، هماهنگی و همراهی میان تمامی دستگاه‌ها و بخش‌ها را در مبارزه با کرونا مشاهده کردیم، گفت: در این عرصه از زمان، تمام نهادهای حاکمیتی، نیروهای مسلح، نهادهای مدنی و شهروندان و غیره همه پای‌کار آمدند و دستاوردهای خوبی به ‌دست آمد.

همدلی ملت در دوران کرونا بالاترین میزان هماهنگی بعد از دوران دفاع مقدس بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع امروز در نشست مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با بیان اینکه امام خمینی (ره) قافله‌سالار ایستادگی و مقاومت در این سرزمین است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز موجب وحدت، انسجام و قدرت و ایستادگی جامعه است که طی فراز و نشیب‌های دهه‌های اخیر، کشتی انقلاب را به ساحل آرامش هدایت کرده‌اند.

وی دفاع مقدس را گنجینه‌ای بی‌بدیل از بهترین صفات و ویژگی‌ها برای رزمندگان و کوشندگانی خواند که گام در این عرصه نهادند و افزود: معتقدم پرافتخارترین دفاع ایرانیان از سرزمین خود، در دفاع مقدس هشت‌ساله تحقق یافت چراکه در این دوران؛ ایمان، حماسه و ایستادگی به حد اعلی و زیباترین شکل متجلی شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس برای ما ملت‌ساز شد و ایرانیان به ملتی منسجم، مقاوم و قوی در برابر متجاوزان و بیگانگان تبدیل شد، افزود: با ایستادگی رزمندگان در دوران دفاع مقدس، پیروزی‌های بزرگی به ‌دست آمد که دشمنان هرگز آن را باور نمی‌کردند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به خسارت‌های بی‌شمار دشمن به ملت ایران در اوایل انقلاب تاکنون تصریح کرد: اگرچه در مقاومت هشت‌ساله، بهترین فرزندان این مرزوبوم از قومیت‌ها و نژادهای مختلف تقدیم راه جهاد شدند و خسارت‌های مادی به کشور و مردم وارد شد، اما ملت ما نشان داد که دشمن نمی‌تواند صدمه‌ای به انقلاب وارد سازد و عزت ملی را مخدوش نماید.

زارع با اشاره به اینکه دفاع مقدس نشان داد دین و اعتقاد به خداوند، ‌نه‌تنها منافاتی با عشق به میهن ندارد؛ بلکه این هر دو در کنار هم هستند، گفت: جامعه امروز ما پس از تجربه دفاع مقدس، جامعه‌ای متحد و منسجم است و همه اقوام و مذاهب، یکپارچه تحت لوای پرچم جمهوری اسلامی ایران، قانون اساسی و راهبری و دولت واحد در برابر دشمنان ایستاده‌ و خواهند ایستاد.

وی، ایستادگی و فداکاری خانواده‌های ایثارگران و شهدا را شایسته تجلیل دانست و افزود: در بازدیدهایی که در فضایی صمیمی با آنان دارم، این موضوع را مشاهده می‌کنم؛ ایشان در طول دوران بعد از دفاع مقدس باوجودی که عزیزترین عزیزان خود را تقدیم کرده‌اند، باافتخار اعلام می‌کنند که بازهم برای این کشور، سرزمین و برای اسلام، انقلاب و نظام اسلامی ‌آماده فداکاری هستند.

وی این میزان ایثارگری را گنج‌های دفاع مقدس و آن دوران پرافتخار دانست و تصریح کرد: درحالی‌که خود را مهیای بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس می‌کنیم؛ باید رمز جاودانگی، عزت و عظمت این دوران پرافتخار در تاریخ ملت ایران را با زبانی هنرمندانه و شیوا به نسل جوان بازگو نماییم.

نماینده عالی دولت در گیلان ایثار و فداکاری جهادگران عرصه سلامت در ماه‌های گذشته و پس از شیوع کرونا را جلوه‌ای همسان با مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس دانست و گفت: این تقرب و نزدیکی که برای جوانان تبیین شده و آنان نیز این موارد را پذیرا شده‌اند هم بیانگر روحیه حقیقت‌جو و حقیقت پذیر نسل جوان ماست و هم تجربه‌ای گران‌بها پیش روی ما می‌نهد که با وحدت، انسجام و همدلی می‌توان درنبرد با دشمنان ملت ایران، پیروز شد.

زارع با بیان اینکه امروز مردم و نظام اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمنان قرار دارند، افزود: نبردی با آرایشی دیگر که این بار صفوف به‌هم‌پیوسته آن، اعتماد ملی را نشانه گرفته درحالی‌که انسجام و وحدت درونی ملت ایران، پای‌کار ایستادن مدیران و حمایت از آنان، عنصری تعیین‌کننده در شرایط کنونی است و همین اتحاد ما را از گردنه‌های سخت عبور می‌دهد.

استاندار گیلان با بیان اینکه معتقدم بعد از دوران دفاع مقدس بالاترین میزان همدلی، هماهنگی و همراهی میان تمامی دستگاه‌ها و بخش‌ها را در مبارزه با کرونا مشاهده کردیم، گفت: در این عرصه از زمان، تمام نهادهای حاکمیتی، نیروهای مسلح، نهادهای مدنی و شهروندان و غیره همه پای‌کار آمدند و دستاوردهای خوبی به دست آمد.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدا با رویکرد رسانه‌ای در روزهای پایانی سال گذشته بیان کرد: این اقدام نتایج مثبتی به دنبال داشت که باید در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در برگزاری این‌گونه برنامه‌ها و همایش‌ها از ابزارهای بصری به شکل مطلوب‌تری بهره‌مند شویم.

زارع بر لزوم توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی درروند برنامه‌سازی‌ها تأکید کرد و گفت: لازم است ضمن تبیین انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امیدآفرینی برای نسل جوان هم به‌درستی دنبال شود.

استاندار گیلان با اشاره به در پیش بودن برنامه‌های ویژه‌ای همچون سالروز ورود آزادگان به میهن و هفته دفاع مقدس افزود: برنامه‌ریزی جامع برای اجرای هرچه بهتر این برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جلب‌توجه عموم مردم به این برنامه‌ها، امری مهم بوده و شبکه استانی صداوسیما باید در برنامه‌سازی و پخش اخبار این نوع از رویدادها اهتمام بیشتری داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین میرزا کوچک خان جنگلی را شخصیتی فراملی دانست که باید در برنامه‌ریزی‌ها و برگزاری مراسم‌های مرتبط به حفظ‌ شأن و منزلت این روحانی شهید توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی همچنین به روند احداث موزه دفاع مقدس گیلان اشاره کرد و گفت: این بنا بااعتبار ملی و استانی احداث می‌شود اما لازم است دستگاه‌های اجرایی نسبت به ارائه خدمات مرتبط با شرح وظایف خود و تعامل در اجرای این پروژه بزرگ گام بردارند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول