اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

حل نقصان قانونی انتخابات شورایاری‌ها از طریق دولت و مجلس قابل پیگیری است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: حل مشکل قانونی انتخابات شورایاری ها از طریق دولت و مجلس قابل پیگیری است.

حل نقصان قانونی انتخابات شورایاری‌ها از طریق دولت و مجلس قابل پیگیری است

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علی اعطا سخنگوی وزارت بهداشت امروز در حاشیه جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به رای دیوان عدالت اداری درباره انتخابات شورایاری‌ها گفت: این موضوع  از سالهای گذشته مطرح بوده و وزارت کشور در سال ۸۶ دادخواستی را مبنی بر اینکه برگزاری انتخابات یک امر سیاسی و از وظایف وزارت کشور است، تنظیم و طرح شکایت می‌کند.

وی افزود: در این دادخواست عنوان شد که باید وزارت کشور متولی انتخابات باشد اما بعداً و در آستانه صدور رای به دلیل اینکه وزارت کشور از شکایت خود صرف نظر میکند، صدور رای منتفی می شود اما سایه این مسئله بر سر برگزاری انتخابات شورایاری‌ها و فعالیت آنان تاکنون بوده است.

اعطا ادامه داد: در دوره اخیر و سال گذشته که انتخابات شورایاری‌ها برگزار شد، تعدادی از نهادهای مسئول مخالفت خود را در این رابطه مطرح کردند اما با پیگیری شورای شهر و شورای عالی استانها و با نظر موافق معاونت حقوقی ریاست جمهوری، انتخابات برگزار و شورایاری ها دوره جدید کار خود را آغاز کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد : اصلاح و حل نقصان قانونی شورایاری ها در حدود اختیارات شورای شهر نیست و اگر بناست که انتخابات شورایاری‌ها برگزار شود و این نهاد ادامه فعالیت داشته باشد باید قانون اصلاح شود.

وی تاکید کرد: این مطالبه  از مجلس شورای اسلامی و دولت قابل طرح است که یا مجلس شورای اسلامی در قالب طرح این موضوع را اصلاح کند و یا اینکه دولت در قالب ارائه لایحه‌ای به مجلس، اصلاح قانون شوراها را پیگیری کنند.

اعطا گفت: در هر حال رایی که صادر شده مربوط به این دوره فعالیت شورایاری ها نیست و خللی در فعالیت دوره فعلی شورایاری ها ایجاد نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول