اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شکست نامزد حامی اروپا در انتخابات لهستان/ دودا مجددا پیروز شد

با شمارش 99 درصد از آراء انتخابات ریاست‌جمهوری لهستان، رئیس‌جمهور فعلی این کشور موفق شد با اختلاف بسیار اندک بر رقیب خود پیروز شود.

شکست نامزد حامی اروپا در انتخابات لهستان/ دودا مجددا پیروز شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با شمارش بیش از ۹۹ درصد از آراء انتخابات ریاست‌جمهوری لهستان، «آندرژی دودا» رئیس‌جمهور محافظه‌کار فعلی این کشور با فاصله بسیار اندک از رقیب خود، پیروز شد.

بنا بر گزارش شبکه «الجزیره»، کمیسیون ملی انتخابات امروز (دوشنبه) اعلام کرد که بعید است آراء باقیمانده شمارش نشده تغییری در نتیجه نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری ایجاد کند.

طبق نتایج اعلام شده، دودا در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری لهستان با کسب ۵۱.۲ درصد از مجموع آراء بر رقیب خود «رافائل ترزاکوفسکی» شهردار ورشو با ۴۸.۸ درصد آراء پیروز شد.

آنطور که شبکه بی بی سی گزارش کرده است، در صورتیکه دودا برای پنج سال دیگر بعنوان رئیس‌جمهور لهستان ادامه فعالیت دهد، سیاست‌های ملی‌گرایانه‌ای را دنبال می‌کند و به احتمال بسیار زیاد تنش‌های فعلی با اتحادیه اروپا نیز ادامه خواهد داشت.

بنا به گفته کمیسیون انتخابات لهستان، میزان مشارکت رأی‌دهندگان در انتخابات ریاست‌جمهوری با رکوردی بالا معادل ۶۸.۱۲ درصد بوده است.

دودا، ۴۸ ساله و فارغ‌التحصیل رشته حقوق در انتخابات سال ۲۰۱۵ بعنوان رئیس‌جمهور لهستان برگزیده شد و از برنامه پرطرفدار رفاه و آسایش که بسیاری از خانواده‌های لهستانی را از فقر بیرون آورده است، حمایت می‌کند.

دودا معتقد به کلیسای کاتولیک است و دیدگاه‌های اجتماعی محافظه‌کار دارد و از حامیان خانواده سنتی است و وعده داده است که خانواده‌های لهستانی را از ایدئولوژی همجنس‌گرایی، محافظت کند.

طبق این گزارش، ترزاکوفسکی یکی از قانونگذاران سابق پارلمان اروپا است که تقریباً‌ بسیار دیر به رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری پیوست و قائم مقام رهبری حزب راست میانه برنامه مدنی است که بین سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۱۵ حزب حاکم لهستان محسوب می‌شد و به دنبال نقش فعال‌تر لهستان در مذاکرات اتحادیه اروپا است.

بسیاری از اعضای اتحادیه اروپا سیاستهای دودا و نزدیکی این کشور به ترامپ را عامل تفرقه در اتحادیه اروپا می‌دانند. تصمیم لهستان در میزبانی از نشستی علیه ایران و برجام در آستانه خروج آمریکا از توافق هسته‌ای باعث انتقادات برخی مقامات اروپایی از لهستان شده بود.

پیش از این قرار بود انتخابات ریاست‌جمهوری لهستان در ماه می (خردادماه) برگزار شود اما به واسطه شیوع کرونا، برگزاری این انتخابات به تعویق افتاد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول