اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استقبال ترکیه از تمدید قطعنامه کمک‌رسانی به شمال سوریه

وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ از تمدید قطعنامه شورای امنیت درباره کمک‌رسانی به شمال سوریه حمایت و درگیری مرزی بین کشورهای ارمنستان و آذربایجان را محکوم کرد.

استقبال ترکیه از تمدید قطعنامه کمک‌رسانی به شمال سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) از تصمیم شورای امنیت سازمان ملل در تمدید قطعنامه ارسال کمک از طریق گذرگاه مرزی ترکیه به مناطق تحت کنترل معارضان و تروریست‌ها در شمال سوریه استقبال کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، در این بیانیه با انتقاد از مشمول نشدن دو گذرگاه مرزی ترکیه برای استفاده شدن در این قطعنامه، آمده است: «حتی اگر این سازوکار به یک گذرگاه مرزی تقلیل یافته باشد، بازهم مهم است که حفظ شود».

بر این اساس، آنکارا همچنین مدعی شد: «ترکیه در این چارچوب به تلاش برای تداوم فعالیت‌های ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه ادامه می‌دهد. ترکیه به همکاری و هماهنگی با سازمان ملل و سازمان‌های مربوطه ادامه می‌دهد تا بر چالش‌هایی که به دلیل تغییر در این سازوکار پیش خواهد آمد، غلبه کند».

بامداد یکشنبه بود که شورای امنیت، به بهانه‌های بشردوستانه، قطعنامه ارسال کمک به شمال سوریه را برای سال هفتم تمدید کرد. (جزئیات بیشتر)

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه دیگری به درگیری مرزی روز گذشته بین آذربایجان و ارمنستان واکنش نشان داده و تیراندازی نظامیان ارمنستانی را محکوم کرد.

به نوشته آناتولی، در این بیانیه اقدام ارمنستان به عنوان «نمود جدیدی از ملی‌گرایی ستیزه‌جویانه» ادعا شده و آمده است که واکنش آذربایجان نیز نشان داد که چنین تجاوزهایی بدون پاسخ باقی نمی‌ماند.

این وزارتخانه با متهم کردن ارمنستان به اشغال منطقه شمالی قره‌باغ، تاکید کرد که همواره در نبرد آذربایجان برای حفاظت از تمامیت ارضی خود، کنار این کشور می‌ماند.

آنکارا سپس از ارمنستان خواست تا دست از چنین اقدامات خطرناکی بکشد و هشدار داد که متوسل شدن این کشور به اقداماتی فراتر از ظرفیت آن، صلح و ثبات را در منطقه به خطر می‌اندازد.

روز گذشته در درگیری مرزی میان نیروهای مسلح آذربایجان و ارمنستان در منطقه «تووز» چند کشته و مجروح برجای گذاشت. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول