اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

عفاف و حجاب تضمین سلامت ارتباط‌های اجتماعی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عفاف و حجاب را تضمین‌ کننده سلامت ارتباط‌های اجتماعی دانست.

عفاف و حجاب تضمین سلامت ارتباط‌های اجتماعی است

حجت‌الاسلام صفر قربانپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با تاکید بر لزوم توجه به مسئله عفاف و حجاب با بهره‌گیری از راهکارهای موثر و قابل پذیرش برای نسل جوان گفت: عفاف و حجاب در مردان و زنان زمینه حفظ حرمت و حریم است و بخشی از سلامت مراودات اجتماعی را نیز محقق می‌کند.

وی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب از ارزش‌ها و وظایف دینی است، بیان کرد: ترویج حیا و عفت، لازمه جامعه‌ای است که می‌خواهد امنیت اجتماعی داشته باشد و این مسئله باید در همه ابعاد مورد توجه قرار بگیرد.

 

 ترویج حیا و عفت، لازمه جامعه‌ای است که می‌خواهد امنیت اجتماعی داشته باشد و این مسئله باید در همه ابعاد مورد توجه قرار بگیرد

وی ادامه داد: دشمنان برای کمرنگ کردن ارزش‌های دینی و انقلابی اقدامات گسترده‌ای انجام می‌دهند که مهم‌ترین آن کم اهمیت نشان دادن مسئله حجب و عفاف بین جوانان است که به این ترتیب جوانان ما با مسائل غیراخلاقی سرگرم و در نهایت کشور از پیشرفت باز بماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: فلسفه حجاب و عفاف باید به صورت کارشناسی در مدارس دخترانه و پسرانه باید مطرح و از دوران کودکی و نوجوانی با اهمیت این موضوع آشنا شوند.

قربانپور عنوان کرد: رعایت حجاب و عفاف بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد و این مسئله با توجه به اینکه حریمی برای شخص قائل می‌شود مانع بسیاری از ارتباط‌های اشتباه اجتماعی می‌شود که حاصل آن اثرات روحی و روانی است در حقیقت رعایت عفاف و حجاب آرامش درونی و امنیت خاطری را برای فرد به وجود می‌آورد که با تکیه بر آن می‌توان مراودات و فعالیت‌های اجتماعی سالمی را تجربه کرد.

رعایت حجاب و عفاف بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد و این مسئله با توجه به اینکه حریمی برای شخص قائل می‌شود مانع بسیاری از ارتباط‌های اشتباه اجتماعی می‌شود 

وی بهره‌گیری از راهکارهای مختلف، کارآمد و بروز را برای پرداختن به این ارزش و بهبود وضعیت اجتماعی که در بخش عفاف و حجاب شاهد آن هستیم را ضروری دانست و افزود: تبلیغات اسلامی در این خصوص ارتباط امامان محله با مردم را به عنوان یکی از راهکارها پیگیر کرده است و از طرفی در فضای مجازی نیز فعالیت‌هایی برای آشنایی بیشتر مردم و مبارزه با بدحجابی صروت گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: سایر نهادها به ویژه نهادهای آموزشی هم باید در این رابطه همکاری لازم را داشته باشند و آموزش‌های لازم در دوره‌های مختلف تحصیلی ارائه شود و در این خصوص آمادگی همکاری با سازمان‌های مرتبط را داریم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول