اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ماجرای واگذاری بیمارستان آتیه 2 به بانک شهر تشریح شد

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری مشارکت های مردمی شهرداری تهران ماجرای واگذاری سهم شهرداری از بیمارستان آتیه 2 به بانک شهر را تشریح کرد.

ماجرای واگذاری بیمارستان آتیه 2 به بانک شهر تشریح شد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس شکرالله بنار مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری مشارکت های مردمی شهرداری تهران گفت: سازمان سرمایه گذاری از سازمان های موثر در اقتصاد شهری است که در کلانشهر تهران با هدف تامین منابع مالی پروژه های شهری آغاز به کار کرده است.

وی افزود: این سازمان مستقل بوده و بر روی دارایی ها و امکانات شهرداری تهران بنا شده است. دو نوع خدمت در شهرداری ارائه می کنیم یک بخشی از خدمات ما خدمات قیمت گذاری شده و دیگری خدمات بلاعوض است که در هر دو حوزه ما مشغول سرمایه گذاری هستیم.

بنار گفت: ما موانع زیادی را برای سرمایه گذاری در سالهای گذشته پشت سر گذاشتیم اما در سال گذشته یک سند جامع سرمایه گذاری را به شورای اسلامی شهر تهران ارایه کردیم و براساس آن سرمایه گذاری راحت تر شده است و سرمایه خوبی به سمت سازمان و شهر آمده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری مشارکت های مردمی شهرداری تهران ادامه داد: در سال گذشته قریب به 12 هزار میلیارد ریال فروش داشتیم و حدود 60 هزار میلیارد ریال هم سرمایه گذاری داشتیم که در ده سال گذشته عملکرد بی نظیری محسوب می شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال تکلیف ما فروش 74 هزار میلیاردی بوده و برای سرمایه گذاری هم پیش بینی 200 هزار میلیاردی را داریم که یکی از برنامه های سخت و سنگین محسوب می شود.

بنار افزود: علاوه بر این دو تکلیف ظرفیت لازم برای خرید هزار دستگاه اتوبوس را فراهم کردیم و قرار است یک خط اتوبوس الر.تی را هم در دست اجرا داریم.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری مشارکت های مردمی شهرداری تهران گفت: می خواهیم دو هزار واگن هم برای مترو خریداری کنیم که قراردادهای آن هم آماده شده است و به زودی موضوع خرید اتوبوس ها در تهران هم حل و فصل خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش بازیافت زباله هم فعال هستیم و قرارداد واگذاری پروژه سیصد تنی هازم را پیش رو داریم که در مرحله ابلاغ قرارداد هستیم. و سه ایستگاه میانی ام.آر.اف را در دست اجرا داریم.

بنار تصریح کرد: در تکالیف مان ایجاد سه یونیت هشتصد تنی زباله سوز را داریم که با چینی ها هم جلساتی برگزار کردیم اما این جلسات کارآمد نبود.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری مشارکت های مردمی شهرداری تهران گفت: صد پروژه بزرگ در دست اجرا داریم که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند و آماده فروش اینها هستیم. البته چالش هایی هم با شرکا داریم که البته در سال گذشته در دستگاه قضایی توانستیم تعیین تکلیف کنیم.

وی ادامه داد: برخی از شرکای ما امکان اجرای ما بقی پروژه را نداشتند که به همین دلیل این پروژه های فسخ قرارداد شد و امسال دنبال این هستیم که به مناطق مختلف شهرداری تکالیفی در حوزه اقتصادی بدهیم.

بنار افزود: رویکرد ما به سمت اقتصاد دیجیتال و اقتصاد استارتاپی هست و خیلی علاقه مند به کار روی زمین نیستیم و ترجیح می دهیم از استارتاپ ها حمایت کنیم.

وی افزود: امسال به هر منطقه از شهرداری تهران اجازه دادیم تا در پروژه های اقتصادی تا سهم 50 میلیارد تومان ورود کرده و ایفای نقش کنند و به این ترتیب ورود مناطق به حوزه سرمایه گذاری کوتاه تر می شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری مشارکت های مردمی شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درخصوص ابهامات قرارداد بیمارستان آتیه دو و واگذاری آن به بانک شهر گفت: در اسفند ماه سال گذشته بررسی ها حکایت از آن داشت که سهم شهرداری از این پروژه 12.4 درصد است.

بنار گفت: کارشناس 3 و 5 نفره قیمت کارشناسی این سهم شهرداری را 430 میلیارد تومان در نظر گرفتند اما ما اعتقادمان این بود که این رقم کمتر از ارزش واقعی آن است.

وی ادامه داد: ما در حین عقد قرارداد با بانک شهر قیدی را در قرارداد لحاظ کردیم و گفتیم باید کارشناسی هفت نفره انجام گیرد و مقرر شد اگر قیمت اعلام شده از سوی کارشناسان هفت نفره بیش از 430 میلیارد تومان بود بانک شهر یا ما به تفاوت را پرداخت کند یا اینکه قرارداد فسخ شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری مشارکت های مردمی شهرداری تهران گفت: متاسفانه در برخی رسانه‌ها خبرهایی درخصوص اشکالات وارده به این قرارداد مطرح شد در حالی که سازمان بازرسی کل کشور بر کل قراردادهای ما نظارت داشته و قراردادها در مسیری شفاف منعقد می شود.

بنار گفت: در گذشته یکی از شکلات ما این بود که شرکای ما با دست خالی به ما مراجعه می کردند و شریک ما می شدند و شروع به اجرای پروژه می کردند اما امروز توان مالی و اجرایی شرکا سنجیده می شود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر بانک شهر قرارداد را فسخ کند شهرداری چگونه می خواهد پول گرفته شد را پس بدهد گفت: این موضوع جای نگرانی ندارد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهر تهران به تامین مالی در پروژه خط ده مترو هم اشاره کرد و گفت: ما تلاش می کنیم به شرکای مترو تزریق مالی انجام دهیم تا ساخت و سازها سرعت گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول