اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

کمبود جدی سردخانه محصولات کشاورزی در لرستان

یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت و توسعه کشاورزی در یک منطقه توسعه صنایع تبدیلی و سردخانه‌ها است. این در حالی بوده که به گفته مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، این استان در حوزه سردخانه با کمبود جدی مواجه است.

کمبود جدی سردخانه محصولات کشاورزی در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت و توسعه کشاورزی و دام‌پروری در یک منطقه توسعه صنایع تبدیلی و سردخانه‌ها است.

این در حالی بوده که لرستان با وجود داشتن ظرفیت‌های بالای برای توسعه کشاورزی تا کنون نتوانسته آنطور که باید در راسای توسعه و اشتغال زایی از آن استفاده کند.

یکی از کمبودهایی که در این زمینه وجود دارد بحث کم بودن ظرفیت‌ سردخانه‌های استان است.

به منظور بررسی بیشتر این موشوع به سراغ یکی از مسوولان سازمان جهاد کشاورزی لرستان رفته‌ایم.

احمد مرادی بیرانوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه استان لرستان در حوزه سردخانه با کمبود جدی مواجه است، گفت: در حال حاضر 6 سردخانه در سطح استان فعالیت دارند همچنین دو سردخانه جدید آماده بهره‌برداری نیز در لرستان وجود دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: مجموع ظرفیت این سردخانه 19 هزار تن بوده که بیش از 40 نفر نیز در آن‌ها مشغول به کار هستند.

مرادی بیرانوند با اشاره به اینکه علاوه بر سردخانه‌های ذکرشده دو سردخانه مخصوص طیور نیز در لرستان موجود است، تصریح کرد: این سردخانه در کنار کشتارگاه‌ها قرار داشته که هر کدام از آنان ظرفیتی بالغ بر دو هزار تن دارند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یک واحد بسته‌بندی ماهی نیز با ظرفیت یک هزار و 500 تن در لرستان موجود است که البته به علت یک سری مشکلات در حال حاضر تعطیل است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در سال جدید یک واحد سردخانه جدید  در استان فعال‌شده که ظرفیتی بالغ بر یک هزار و 450 تن دارد.

مرادی بیرانوند در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: به تازگی با دانشگاه آزاد بروجرد مذاکراتی صورت گرفته که تعدادی از سالن‌های خود را به سردخانه اختصاص دهد که ظرفیت این سالن‌ها 20 هزار تن است.

با توجه به اهمیت ایجاد سردخانه‌ها در رونق کشاورزی انتظار می‌رود مدیران این حوزه با برنامه ریزی مناسب در سال جهش تولید زمینه را برای ایجاد سردخانه‌های جدید فراهم آورند.

انتهای پیام/85020

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول