اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گذرگاهی مرزی در عراق که تحت کنترل آمریکاست

نماینده استان بصره عراق از وجود گذرگاهی مرزی در جنوب عراق خبر داد که دولت عراق هیچ سلطه‌ای بر آن ندارد و آمریکا آن را کنترل می‌کند.

گذرگاهی مرزی در عراق که تحت کنترل آمریکاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بدر الزیادی» نماینده استان بصره (جنوب عراق)، در گفت‌و‌گویی تلویزیونی از گذرگاهی مرزی در عراق خبر داد که تحت کنترل آمریکاست.

به گزارش پایگاه خبری «بغداد الیوم»، نماینده استان بصره در این خصوص گفت: «تمام گذرگاه‌های مرزی در بصره در اختیار دولت است به استثنای گذرگاه "جریشان" با کشور کویت. این گذرگاه تحت کنترل نیست و آمریکا و نماینده‌های ائتلاف بین‌المللی بر آن سیطره دارد. از طریق این گذرگاه کالاهایی بدون بازرسی و نظارت وارد [عراق] می‌شود که طرف عراقی حق بازرسی یا گشودن آنها را ندارد».

بدر الزیادی در ادامه گفت: «کانتینرهای ائتلاف بین‌المللی نیز از طریق این گذرگاه وارد می‌شوند که بازگشایی نمی‌شوند. نیروهای محافظ مردم عراق نیز هیچ نقشی جز باز و بسته کردن دروازه‌ها به‌ هنگام ورود کانتیر‌ها ندارد. از نخست‌وزیر می‌خواهیم که در ارتباط با این گذرگاه موضعی اتخاذ کند».

الزیادی همچنین گفت که «حیدر العبادی» نخست‌وزیر اسبق عراق، پیشتر، نیروهایی برای حفظ گذرگاه‌های بصره اعزام کرده بود که به دنبال این اقدام واردات بسیاری صورت گرفت؛ اما بعدها این گذرگاه‌های بدون هیچ حفاظتی رها شدند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول