اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مبارزه با کرم ساقه‌خوار برنج در ۳۹ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه با کرم ساقه خوار برنج در ۳۹ هزار و ۲۰۰ هکتار از شالیزارهای استان خبر داد.

مبارزه با کرم ساقه‌خوار برنج در ۳۹ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

مجید بهادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به کشت برنج در ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ هکتار از اراضی شالیزاری مازندران اظهار کرد: ۱۱۵ هزار و ۵۸۰ هکتار از این اراضی به روش سنتی و  ۹۸ هزار و ۷۴۶ هکتار به صورت مکانیزه کشت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در ۱۶۷ هزار و ۶۲۴ هکتار از این اراضی ارقام محلی و ۴۶ هزار و ۷۰۲  هکتار ارقام  اصلاح شده کشت شد، اضافه کرد: تاکنون ۲۰ هزار و ۶۰۰ هکتار از شالیزارهای استان تحت پوشش بیمه  محصولات کشاورزی قرار گرفت.

بهادری با اشاره به اینکه مبارزه با آفت کرم ساقه خوار برنج در ۳۹ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع شالیزاری استان انجام شد، افزود: مبارزه با علف های هرز در ۴۰۳ هزار و ۶۳۴ هکتار و بلاست برگ در ۱۲ هزار و ۸۵۰ هکتار از زمین های شالیزاری مازندران صورت گرفت.

وی در پایان گفت: برای حمایت از کشاورزان شالیکار، ۸۸۶ تن بذر گواهی شده برنج و ۶۸ هزار و ۴۷۴ تن انواع کود شیمیایی در مزارع شالیزاری استان توزیع و مصرف شد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول