اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

نوسازی برند پست/شرکت ملی پست به دنبال احیای فرهنگ نامه‌نگاری است

سرپرست دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست گفت: با تشکیل کمپین‌ها و موج‌های رسانه‌ای در صدد احیای فرهنگ نامه‌نگاری و زنده کردن دوباره نامه‌های کاغذی هستیم.

نوسازی برند پست/شرکت ملی پست به دنبال احیای فرهنگ نامه‌نگاری است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شرکت ملی پست ،حسن عمیدی سرپرست دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست گفت: با تشکیل کمپین‌ها و موج‌های رسانه‌ای در صدد احیای فرهنگ نامه‌نگاری و زنده کردن دوباره نامه‌های کاغذی هستیم.

وی با اشاره به تاثیر اپلیکیشن‌های ارسال مرسولات بر کار پست، افزود: اپلیکیشن‌هایی هستند که فعالیت های پستی انجام می‌دهند اما قطعا یک اپلیکیشن موبایلی برای پست با این امکانات و ظرفیت‌های وسیع رقیب محسوب نمی‌شود و تاثیری در فعالیت‌های این شرکت ایجاد نمی‌کند.

عمیدی با یادآوری هدف شکل‌گیری شبکه پستی، اظهار داشت: پست یکی از کهن ترین شیوه‌های ارتباطی مردم یک کشور با سرزمین‌های دیگر است، شیوه‌ای که سابقه‌اش به شکل رسمی به سه قرن پیش می‌رسد و به شکل غیررسمی نیز می‌توان قدمت آن را به کبوترهای نامه‌بر یا چاپارهایی که نامه‌ای را از یک کشور به کشوری دیگر می‌برند، منتهی دانست.

پست به نوستالژی تبدیل نشده است

وی تاکید کرد: شاید با آمدن ایمیل و ارتباطات اینترنتی امروز، دیگر پست نامه‌های کاغذی و انتظار برای رسیدن نامه‌ای که پستچی به در خانه بیاورد، از سبک زندگی ما دور شده است ولی هنوز هم تنها پست اولین راه ارتباطی انسانها در سرزمین‌های مختلف است و تنها پست می‌تواند بسیاری از بسته‌ها را از مکانی به مکانی دیگر منتقل کند، نه هیچ ارتباط اینترنتی. بنابراین نمی‌توان گفت پست به نوستالژی تبدیل شده است بلکه پست خاطرات نوستالژی را زنده می‌کند.

عمیدی یادآور شد: این را هم بدانیم هنوز هم نامه کاغذی، حس متفاوتی را به افراد منتقل می‌کند، حسی که نامه‌های آنلاین قادر به انتقال آن نیستند. اکنون در برخی کشورها با وجود دسترسی‌های آنلاین، روند ارسال نامه‌های پستی رو به افزایش است و به نوعی کمپین‌هایی در حال احیای نامه‌های پستی هستند. برای مثال در فرانسه و مالزی حجم کارت پستال‌ها بسیار بالاست. در ایران هم همزمان با عید نوروز حجم کارت پستال‌ها بیشتر می‌شود.

رگولاتوری باید با اپلیکیشن‌های بی‌مجوز پستی برخورد کند

عمیدی همچنین به مجوز نداشتن برخی اپلیکیشن‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به مجوز نداشتن برخی اپلیکیشن‌ها، طبق قانون اساسنامه پست، می‌بایست رگولاتوری ورود و با این شرکت‌ها برخورد کند. چرا که امنیت مرسولات و امانات مردم در کنار سایر موارد نیز مطرح است.

وی افزود: اکنون شرکت ملی پست اپلیکیشن اختصاصی خود را توسعه داده است که بستری مناسب برای ارائه خدمات پستی به مردم است. اپلیکیشن پستخونه که با نصب آن مردم می‌توانند یک دفتر پستی در تلفن همراه خود داشته باشند.

عمیدی با تاکید بر اینکه شرکت ملی پست در طی این سال‌ها که ارتباطات اینترنتی شده، بیکار ننشسته است، گفت: شبکه پستی در این سال‌ها همواره تحول را در دستور کار داشته و اقدامات مهمی را طی سال‌های اخیر انجام داده است. تفکر سنتی سالهاست در این شرکت برچیده شده و محصولات و سرویس‌های نوین جایگزین پست سنتی شده است .

 هنوز از تمامی ظرفیت‌های شرکت ملی پست استفاده نمی‌شود

وی با بیان اینکه در چرخه تغییراتی که در قرن بیست و یکم به کسب‌وکارها تحمیل شده، حوزه پست نیز در سطح جهان تغییرات زیادی داشته است گفت: در ایران هم فعالیت پست از جنبه سنتی انتقال نامه و مرسولات کوچک به سمت ارائه خدمات ارزش‌ افزوده و سرویس‌های متنوع حمل مرسوله تغییر کرده اما با این‌ همه هنوز از تمامی ظرفیت‌های شرکت ملی پست استفاده نمی‌شود.

سرپرست دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست افزود: این مسئله باعث شده بعد از انجام طرح‌های مطالعاتی، طرح تحول پست در کشور تصویب شود و در دستور کار قرار بگیرد تا با اشتراک‌گذاری امکانات موجود در شرکت‌های توانمند بخش خصوصی، هم در راستای بهبود سرویس‌دهی و هم برای واگذاری امور مردم به‌خود آنها اقدام شود.

به گفته عمیدی با این طرح، دگرگونی زیادی در عملیات رخ خواهد داد و در نهایت شرکت ملی پست به‌ طور جدی تصدی گری را رها کرده و به‌ جای رقابت با بخش خصوصی فعال در این حوزه، وارد شراکت می‌شود.

برند پست، نوسازی شده است

سرپرست دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست با تاکید بر اینکه طرح تحول پست، تغییرات بنیادین در این شرکت ایجاد کرده، گفت: پوست‌اندازی شبکه و نوسازی اجزای مختلف آن از جمله این تغییرات است. به عبارت دیگر برند پست، در حال نوسازی است. در همین راستا از هویت بصری برند سازمانی نیز غافل نبوده ایم و در تمام المان‌های مرتبط شامل فضاهای فیزیکی و مجازی و حوزه‌های کسب و کاری، این تغییر آغاز و بیش از نیمی از آن به انجام رسیده است .

وی یادآور شد: لوگوی جدید پست طراحی و رونمایی شد و برآنیم تا معنای زیبایی شناختی برندمان را به مشتریان منتقل کنیم . همزمان با خلق این نوسازی‌ها، نوآوری و نوگرایی را در فعالیت‌های شبکه به معرض نمایش می‌گذاریم .

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول