اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

هزار و ۸۴۱ پزشک مازندرانی اظهارنامه مالیاتی را تکمیل کردند/فرار مالیاتی کاهش یافت

مدیرکل امور مالیاتی مازندران گفت: تاکنون هزار و ۸۴۱ نفر پزشک در استان اظهارنامه مالیاتی را تکمیل کردند، پس حدود ۸۸ درصد جامعه آماری ما در جامعه پزشکی این تکلیف را انجام دادند.

هزار و ۸۴۱ پزشک مازندرانی اظهارنامه مالیاتی را تکمیل کردند/فرار مالیاتی کاهش یافت

علی‌اکبر حمزه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ساری، اظهار کرد: به استناد ماده ۱۳۹، فعالیت‌های فرهنگی، انتشاراتی هنری می‌تواند از معافیت مالیاتی استفاده کند اما شرط آن تسلیم اظهارنامه در مهلت مقرر است.

وی افزود: مؤدیان باید دارای مجوز یا پروانه فعالیت باشند در این صورت می‌توانند از معافیت مالیاتی استفاده کنند، در مواردی که افراد درآمدشان در گروه سوم قرار دارد، امسال ۶۰ برابر درآمد سالانه از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

حمزه ای تصریح کرد: با پرکردن فرم در سامانه و اینکه اگر درآمد زیر ۲ میلیارد تومان باشد مدارک هم اسقاط می‌شود مگر اینکه مستنداتی پیدا شود که درآمدشان بیش از آن ۶۰ برابر باشد در آن زمان از معافیت و مزایای تبصره ماده ۱۰۰ بهره‌مند نمی‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران خاطرنشان کرد: مؤدیان میتوانند از طریق ورود به سامانه www.tax.gov.ir اطلاعات خود را ثبت کنند تا ببینند مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند یا خیر! سران قوا بتازگی با تصویب قانون ۶۰ برابری خواستند که مشاغل ضعیف و بنگاه اقتصادی خردپا را از سیستم مالیاتی خارج کنند.

این مسؤول اعلام کرد: در سال گذشته ۱۶۰ هزار اظهارنامه دریافت کردیم، قانون ۳۰ برابری بود ما ۱۱۵ هزار اظهارنامه را یا معاف کردم و یا از تبصره ماده ۱۰۰، استفاده کردند، معادل ۷۳ درصد جامعه آماری ما مشمول تبصره شدند و ما ۲۷ درصد را حسابرسی کردیم.

وی یادآور شد: امسال چون سقف ۳۰ درصدی دو برابر شد پیش پینی می‌شود ما تا ۹۰ درصد پرونده‌ها را از مسیر خودمان پاک کرده و آزاد کنیم، ۱۰ درصد جامعه آماری حسابرسی شده و حقوق دولت را هم باید بپردازند.

حمزه‌ای در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که در مورد جزییات فرار مالیاتی و درصد آن در مازندران و همچنین جرائم آن، توضیح می‌دهید؟ گفت: فرار مالیاتی یک بحث کلی است، هر کسی تکالیفش را انجام نداده و مالیات پرداخت نکند در این حوزه قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه قانون صندوق‌های مکانیزه فروش را در مهر سال گذشته تصویب شده است، ما در حال اجرای سازوکارهایش هستیم اگر بتوانیم از طریق نهادهای مربوط نگهداری این صندوق‌ها می‌توان به جرأت گفت که کل فعالیت‌های خرده فروشی و متوسط در رصد حاکمیت و نظام قرار گرفته و فراری وجود نخواهد داشت.

حمزه ای اضافه کرد: از آنجایی که برای هر معامله‌ای فاکتور صادر می‌شود و در سامانه ثبت خواهد شد رقم و تراکنش‌های عمده مشخص است و بر طبق یک معیار جلوی فرار مالیاتی گرفته خواهد شد، با ابزارهای قانونی می‌توانیم جلوی فرار را بگیریم.

مدیرکل امور مالیاتی اذعان داشت: تراکنش در بانک‌ها در بانک مرکزی هم محرز است، الان ۱۳ هزار حساب را در مازندران رصد می‌کنیم، در آستانه گردش سالانه ۵ میلیارد تومان روی پرونده‌ها بررسی انجام می‌دهیم،  فرار مالیاتی نسبت به سال قبل کمتر شده است.

این مسؤول گفت: از سال ۱۳۹۸، چیزی به نام علی‌الراس نداریم، حسابرسی باید طبق اظهارنامه صورت بگیرد، طبق ماده ۱۶۹، تمام افراد حقیقی و حقوقی مکلف هستند که فروش‌ها و قراردادهای فصلی را در یک مهلتی به ما ارائه بدهند.

وی متذکر شد: کنترل با صندوق‌های مکانیزه فروش و دستگاه پز صورت خواهد گرفت، مالیات دریافتی ما تنها ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی است، با این وجود که درآمد مالیاتی از پاکترین درآمدها است، چرا که مالیات از حجم کل دریافت می‌کند، در حالی که نوسان قیمت فروش بشکه نفت ثروت ما را از بین برد گرانی‌‌ها افزایش یافت.

حمزه‌ای با اشاره به فرموده امیرالمومنان در خصوص اهمیت مالیات تأکید کرد: باید با مالیات کشور را اداره کنیم، در دنیا هم بهمین صورت است، برخی هزینه‌ها را شهروند می‌دهد، منطقی‌ترین و علمی‌ترین کار گرفتن مالیات است، اگر مردم می‌خواهند در رفاه باشند باید درآمدی وجود داشته باشد.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران، ابراز کرد: در دنیای امروز ارتباط مردم با حاکمیت در خطوط مالیاتی شکل می‌گیرد چون دولت را پاسخگو می‌کند.

این مسؤول در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص اینکه چه اقدامی در بخش مالیات پزشکان صورت گرفته، اعلام کرد: ۳ هزار و ۷۹۰ پزشک و دامپزشک داریم که باید صندوق مکانیزه پز داشته باشند، از این تعداد هزار و ۵۰۰ پزشک خانواده هستند، چون ارتباط مالی با بیماران ندارند نیازی به دستگاه پز هم ندارند.

وی گفت: تاکنون هزار و ۸۴۱ نفر پزشک در استان اظهارنامه مالیاتی پر کردند، پس حدود ۸۸ درصد جامعه آماری ما در جامعه پزشکی این تکلیف را انجام دادند و حدود ۱۲ درصد باقی ماند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول