اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

برخی گلایه‌ها نسبت به «تقلب در کسب»/ وقتی تبلیغ با محتوای کالا همخوانی ندارد

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره پرونده تخلفات «تقلب در کسب»، گفت: یکی از عناوین تخلفاتی که در حوزه صلاحیت این سازمان است بحث تقلب در کسب است که باید از سوی مراجع ذی‌صلاح به عنوان گزارش دهنده این تخلف به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شود.

برخی گلایه‌ها نسبت به «تقلب در کسب»/ وقتی تبلیغ با محتوای کالا همخوانی ندارد

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در شبکه خبر در خصوص نحوه رسیدگی تعزیرات حکومتی به پرونده تخلفات «تقلب در کسب»، اظهار کرد: یکی از عناوین تخلفاتی که در حوزه صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی است، بحث تقلب در کسب است که متاسفانه آن طور که باید و شاید انجام شود، از سوی مراجع ذی‌صلاح به عنوان گزارش دهنده این تخلف به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع نمی‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال این روزها تقریباً در جیب تک‌تک ما اسپری ضدعفونی کننده‌ وجود دارند که روی آن نوشته شده است ۹۰ درصد یا ۹۵ درصد الکل دارد؛ قاعدتاً باید طبق این ویژگی که برچسب دارد، مصرف کننده از آن استفاده ‌کند.

رایگانی تصریح کرد: باید آنچه که در برچسب کالا نوشته شده است با ویژگی‌های واقعی تشکیل‌دهنده کالا هم‌خوانی داشته باشد که متأسفانه در بازار آن چیزی که طبق بررسی سامانه پیامکی ما و سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی مورد رصد قرار دادیم، یکی از مهمترین موضوعاتی که هموطنان ارجاع دادند بحث  تقلب در کسب است که باید از سوی مراجع ذیصلاح به شعب سازمان تعزیرات ارجاع داده شود.

وی افزود: در حال حاضر لبنیاتی سنتی که در اختیار هم وطنان قرار می‌گیرد، برخی اقلام خوراکی که روزانه شاهد تبلیغات متعدد آنها هستیم مانند روغن های زیرو ترانس یا روغن‌های ویتامین دی باید از سوی مراجع ذیصلاح نحوه این تولید و محتوایی که کارخانه های تولیدکننده تبلیغ می‌کنند مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: قانون نظام صنفی تعریف کرده است که خرده‌فروشی در بازار از سوی اتحادیه‌ها باید بازرسی شود و درباره تولیدات عمده باید سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بازرسی ادارات کل صمت و بازرسین سازمان استاندارد نظارت کنند یعنی نظارت بر واحدهای تولیدکننده در خصوص رعایت فرمول ساخت که تبلیغ محصولاتشان را می‌کنند مدنظر قرار دهند و عدم رعایت آن را به عنوان تخلف به شعب سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول