اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

وجود ۶۸ بیمار کرونایی در خراسان‌جنوبی/ ابتلای ۱۵ نفر به کرونا در یک اتوبوس

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از مجموع بیماران حاد تنفسی بستری در بیمارستان‌های استان، ۶۸ نفر مبتلای قطعی بیماری کرونا هستند

وجود ۶۸ بیمار کرونایی در خراسان‌جنوبی/ ابتلای ۱۵ نفر به کرونا در یک اتوبوس

کامبیز مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۶۴ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری‌ هستند.

وی با بیان اینکه از مجموع بیماران حاد تنفسی ۶۸ نفر مبتلای قطعی بیماری کرونا هستند، بیان داشت: از مجموع بیماران کرونایی استان تعداد ۱۲ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه (ICU) بستری هستند که متأسفانه حال سه نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

طی ۲۴ ساعت گذشته با ثبت چهار مورد فوت جدید بیشترین موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان ثبت شد و تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان به ۷۸ نفر رسید

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص فوت‌شدگان کرونا در استان، مطرح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته با ثبت چهار مورد فوت جدید بیشترین موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان ثبت شد و تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان به ۷۸ نفر رسید.

مهدی‌زاده با بیان اینکه ۷۰ درصد مبتلایان به کرونا در خراسان‌جنوبی علائم شدید ندارند، تبیین کرد: براساس بررسی‌های انجام شده ۳۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان‌جنوبی بدون علائم، ۴۰ درصد دارای علائم خفیف، ۱۵ درصد علائم شدید و پنج درصد دارای علائم خیلی شدید و حاد تنفسی هستند.

وی تجمعات خانوادگی با ۵۳ درصد، تماس در محل کار، انتقال در مراکز بهداشتی و درمانی با ۱۱ درصد، رفتن به مسافرت با ۱۱ درصد و استفاده از وسایل نقلیه مشترک برای رفتن به محل کار از مرکز خراسان‌جنوبی به سایر شهرستان‌ها را از دلایل عمده انتقال ویروس کرونا ذکر کرد.

از یک دستگاه اتوبوس حدود ۱۵ نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند که تعداد آن‌ها هر روز بیشتر می‌شود

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام اینکه از یک دستگاه اتوبوس حدود ۱۵ نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند که تعداد آن‌ها هر روز بیشتر می‌شود و برخی را در بیمارستان بستری شدند، تبیین کرد: شهروندان حتما در داخل خودرو یا سرویس مشترک از ماسک استفاده کنند و پنجره‌ها برای جریان هوا باز باشد.

مهدی‌زاده با بیان اینکه همه روزه تعداد زیادی از بیماران نیازمند بستری وارد بیمارستان می‌شوند، گفافزودت: به دلیل افزایش تعداد بیماران نیازمند مراقبت‌های ویژه، سومین بخش آی سی یو در این بیمارستان راه‌اندازی می‌شود.

بخش آی. سی. یو جدید ویژه بیماران کرونایی با ۱۲ تخت در بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند راه‌اندازی می‌شود

 

وی از راه‌اندازی بخش آی. سی. یو جدید ویژه بیماران کرونایی با ۱۲ تخت در بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد تجهیزات این بخش آماده است و تا اوایل هفته آینده برای پذیرش بیماران آغاز به کار می‌کند.

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول