اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

فارس من| بازگشایی نماد «تماوند» بعد از 6 ماه

مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من سوژه بازگشایی نماد تماوند را به ثبت رسانده بودند که پس از پیگیری های خبرگزاری، این نماد هفته آینده بازگشایی خواهد شد.

فارس من| بازگشایی نماد «تماوند» بعد از 6 ماه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزار فارس، سوژه «بازگشایی فوری سهام تماوند» در سامانه فارس من خبرگزاری فارس در تاریخ 10 تیر 1399 به ثبت رسیده است. مخاطبان از خبرگزاری فارس خواسته بودند با توجه به پذیره نویسی نماد تماوند در بهمن 98 و قرار بر بازگشایی این نماد در اسفند ماه، علت عدم بازگشایی مشخص شده و تقاضای بازگشایی این نماد را داشتند. خبرگزاری فارس این موضوع را از شرکت تامین سرمایه دماوند پیگیری کرده است که پاسخ آن شرکت به شرح زیر دریافت شده است:

با عنایت به اینکه مجوز تأسیس شرکت در تاریخ 1 خردادماه 1398 از جانب شورای عالی بورس و اوراق بهادار صادر شده است و بر اساس قانون، شرکت بایستی در بازه زمانی 9 ماهه نزد اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسد، بنابراین مهلت ثبت شرکت تا تاریخ 30/11/1398 بوده است. با عنایت به اینکه پذیره نویسی سهام این شرکت در بازار سوم فرابورس در 01/11/1398 آغاز گردید و در همان روز اول با استقبال سهامداران محترم به اتمام رسید، شرکت بلافاصله اقدام به دعوت سهامداران برای حضور در مجمع موسس نمود.

مجمع موسس شرکت در تاریخ 12/11/1398 برگزار گردید (حداقل 10 روز از زمان پذیره نویسی و آگهی دعوت به مجمع تا برگزاری بایستی فاصله زمانی وجود داشته باشد). بنابراین پس از برگزاری مجمع موسس، بدون فوت وقت تمامی مدارک و مستندات لازم جهت ثبت شرکت نزد اداره ثبت شرکت و موسسات غیرتجاری تهران به آن شرکت ارسال گردید و پیگیری های مستمر از جانب موسسین و سهامداران عمده شرکت جهت ثبت در اسرع وقت انجام پذیرفت. اما با توجه به زمان بر بودن ثبت شرکت سهامی عام نزد اداره ثبت شرکت ها و مشکلات ناشی از بیماری کرونا، با پیگیری های زیاد به عمل آمده، شرکت تأمین سرمایه دماوند با شماره ثبت 556203 در تاریخ 09/01/1399 نزد اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید.

با عنایت به اینکه ثبت شرکت در مهلت 9 ماهه یادشده انجام نشده است، بنابراین درخواست تمدید مجوز تأسیس توسط این شرکت در اسرع وقت به شورای عالی بورس و اوراق بهادار ارسال شد و تمدید مجوز تأسیس توسط شورای یادشده مورد تصویب قرار گرفت. همچنین بلافاصله پس از ثبت شرکت نزد اداره ثبت شرکت ها، درخواست ثبت شرکت تأمین سرمایه دماوند به عنوان نهاد مالی نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین درخواست اخذ مجوز فعالیت به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه گردید.

بنابراین در تاریخ 03/03/1399 تأمین سرمایه دماوند به عنوان نهاد مالی "تأمین سرمایه" و "ناشر اوراق بهادار" نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت و همچنین مجوز فعالیت شرکت در تاریخ 25/03/1399 از جانب آن سازمان صادر گردید. سپس تمامی مدارک و مستندات لازم برای شرکت فرابورس ایران جهت درج نماد شرکت ارسال شد. بر اساس اطلاعیه درج به شماره 1972/ش/99 مورخ 24/04/1399 شرکت فرابورس ایران،  نماد "تماوند" در فهرست اوراق بهادار بازار پایه فرابورس ایران به عنوان دویست و چهل و هشتمین نماد معاملاتی درج گردید. همزمان با درج نماد شرکت در بازار فرابورس، اقدامات لازم به منظور سپرده­گذاری سهام شرکت، نزد شرکت سپرده­گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در حال انجام است.

بنابراین نماد معاملاتی "تماوند" برای انجام معاملات ثانویه در هفته آینده قابل بازگشایی است. لازم به ذکر است تصمیم­گیری در خصوص زمان و نحوه بازگشایی نماد، بر اساس نظر شرکت فرابورس ایران خواهد بود.

علاوه بر این خاطر نشان می­سازد موارد فوق الذکر از طریق سایت رسمی شرکت به اطلاع سهامداران محترم رسیده است.

 

انتهای پیام/       

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول