اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

متهم شاهرودی به تهیه ماسک برای بی‌بضاعتان محکوم شد

رئیس دادگستری شهرستان شاهرود گفت: دادگستری شاهرود رأیی صادر کرد که براساس آن یک متهم به تهیه تعدادی ماسک برای افراد بی‌بضاعت محکوم شد.

متهم شاهرودی به تهیه ماسک برای بی‌بضاعتان محکوم شد

روح‌الله اسماعیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود، با بیان اینکه دو شعبه به شعبات دادسرای شاهرود اضافه شده است، اظهار کرد: کاهش ورودی پرونده‌ها به شعبات دادسرا را با ارجاع به شورای حل اختلاف شاهد هستیم و میانگین پرونده‌ها به ۷۵ پرونده در دادسرا رسیده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به مشاوره قبل از ازدواج برای کاهش طلاق عنوان کرد: در این زمینه، قضات دادگاه خانواده در کلاس‌های مشاوره قبل از ازدواج تدریس دارند تا ازدواج‌ها کمتر منجر به طلاق شود.

رئیس دادگستری شهرستان شاهرود با بیان اینکه برای مجازات جایگزین حبس شعبه‌ای مجزا در دادگستری شهرستان تشکیل شده است و در این زمینه تلاش می‌شود، گفت: در اسفندماه سال گذشته، شعبه ۱۰۱ دادگستری رأیی صادر کرد که یک متهم محکوم به تهیه تعدادی ماسک برای افراد بی‌بضاعت شد.

اسماعیلیان با اشاره به همکاری با نهادهای فرهنگی در راستای پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: با آموزش و پرورش در دو مرحله همکاری شد و کارشناسان ما در مدارس حضور یافته و پاسخگویی به شبهات و فضای مجازی داشتند.

وی گفت: بازدید دانش‌آموزان از دادگستری راهم داشتیم که بازخوردهای خوبی داشته و در برنامه سال جاری نیز این موضوع مورد دقت و توجه است.

رئیس دادگستری شهرستان شاهرود با اشاره به توجه به سامانه‌های الکترونیکی در قوه قضاییه، بر اهمیت ثبت‌نام افراد در سامانه مربوطه تأکید کرد و گفت: تلاش داریم مدت یک‌ماهه معین کنیم تا هر کسی که پرونده دارد، در همین دادگستری ثبت‌نام رایگان سامانه را انجام دهیم تا اگر کسی مشکل مالی در پرداخت حق ثبت‌نام در سامانه را داشت، نیز مشکلش رفع شود و بتواند سیر مراحل پرونده خود را پیگیری کند.

انتهای پیام/74036/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول