اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تامین آب آشامیدنی پایدار در 8 شهر و ۶۱۲ روستای استان

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری از تامین آب آشامیدنی پایدار در هشت شهر و ۶۱۲ روستا در این استان خبر داد و گفت: کاج، دشتک، سرخون، هوره، یانچشمه، صمصامی و بازفت از جمله شهرهایی است که که از منابع آب متعلق به شرکت آب و فاضلاب روستایی تامین آب می‌شود.

تامین آب آشامیدنی پایدار در 8 شهر و ۶۱۲ روستای استان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان چهارمحال و بختیاری سهراب بهرامی از تامین آب آشامیدنی پایدار در هشت شهر و ۶۱۲ روستا در این استان خبر داد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: در راستای همکاری بین‌بخشی و تلاش همه‌جانبه برای دسترسی مردم شریف به آب شرب سالم، این شرکت آب آشامیدنی اهالی ساکن در هشت شهر استان را تامین می‌کند.

وی در تشریح نحوه آبرسانی به این شهرها توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی افزود: شهرهایی همچون کاج و دشتک از چشمه دزداران در فصول کم آبی و قسمتی از شهر سرخون در شهرستان اردل توسط این شرکت تامین آب می‌شوند.

بهرامی خاطر‌نشان کرد: ایستگاه پمپاژ چلوان جهت تامین آب آشامیدنی شهر سامان مرکز شهرستان سامان نیز در اختیار شرکت آب و فاضلاب شهری قرار گرفته هم چنین روستای هوره از این شهرستان هم که به شهر تبدیل شده توسط این شرکت تامین آب می‌شود.

سرپرست شرکت آبفا روستایی استان افزود: شهرهای صمصامی و بازفت در شهرستان کوهرنگ و یانچشمه در شهرستان بن نیز از جمله شهرهایی هستند که از منابع آب متعلق به شرکت آب و فاضلاب روستایی تامین آب می‌شوند.

وی گفت: در سال جاری به دلیل کمبود بارش به میزان ۳۶ درصد نسبت به سال گذشته و هم چنین افزایش بیش از ۳۰ درصدی مصرف آب به واسطه گرمای هوا و هم چنین افزایش مصرف آب توسط مشترکین به واسطه بیماری کرونا، تلاش مجموعه کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مضاعف شده و مردم هم باید با مدیریت مصرف آب همکاری کنند تا تابستان را بدون تنش آبی پشت سر بگذاریم.

بهرامی درصد بهره‌مندی روستائیان از آب آشامیدنی سالم را ۷۸ درصد اعلام کرد و افزود: این درصد دسترسی از میانگین دسترسی روستائیان به آب آشامیدنی سالم در کشور بالاتر است.
 
انتهای پیام/۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول