اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ارائه 45 خدمت غیرحضوری به بیمه شدگان تامین اجتماعی/ طلب 300 میلیارد تومانی تامین اجتماعی استان زنجان

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان تعداد خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی را در حال حاضر 45 نوع خدمت اعلام کرد و گفت: تلاش برای ارائه باقیمانده خدمات به صورت غیرحضوری همچنان ادامه دارد.

ارائه 45 خدمت غیرحضوری به بیمه شدگان تامین اجتماعی/ طلب 300 میلیارد تومانی تامین اجتماعی استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مسعود علیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به تحت پوشش بودن حدود 50 درصد از جمعیت استان اظهار کرد: بیش از 48 هزار نفر از این جمعیت مستمری بگیر هستند که اقدامات لازم برای پرداخت مابه‌التفاوت حقوق آن‌ها از خردادماه آغاز شده است و تفاوت دو ماه فروردین و اردیبهشت هم به همراه حقوق تیرماه پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان به اقدامات انجام شده برای دریافت مطالبات این سازمان از دولت اشاره و تصریح کرد: از قرار سهام دولت در 9 شرکت در ازای بدهی دولت به تامین اجتماعی به این سازمان واگذار خواهد شد.

وی برنامه‌ریزی برای حذف دفترچه‌های درمانی را از جمله اقدامات قابل توجه دانست و افزود: با ملحق شدن مراکز دولتی و دانشگاهی به این طرح، ارائه دفترچه از آبان‌ماه به طور کامل حذف خواهد شد.

علیاری برنامه‌ریزی برای استحقاق سنجی در مورد اعتبار دفترچه‌های تامین اجتماعی را از جمله اقدامات این سازمان در راستای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد و افزود: در این راستا 6 راه‌کار پیش‌بینی شده است که به صورت الکترونیکی و همچنین از طریق گوشی تلفن همراه قابلیت انجام دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: در راستای کمک به کاهش مراجعات مردمی به این سازمان که همان کمک به کاهش سفرهای درون شهری است، همه اقدامات لازم برای برقراری مقرری شامل اعلام و درخواست بازنشستگی، اعلام ترک کار و ... به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که قبلا به صورت حضوری انجام می‌شد.

وی تعداد خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی را در حال حاضر 45 نوع خدمت اعلام کرد و گفت: تلاش برای ارائه باقیمانده خدمات به صورت غیرحضوری همچنان ادامه دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر عدم ارائه خدمت غیرحضوری به فرزندان بالای 19 سال بیمه شدگان گفت: در صدد انعقاد تفاهم‌نامه با مراجع ذیربط از جمله ثبت احوال و همچنین دانشگاه‌ها هستیم تا بتوان این خدمت را هم بدون مشاهده شناسنامه که شرط تمدید دفترچه است، به صورت غیر حضوری ارائه کرد.

وی در پاسخ به سوالی میزان طلب تامین اجتماعی از دولت در ازای 22 تعهد دولت را 320 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: میزان این طلب در استان زنجان از بخش خصوصی، کارفرمایان، ارگان‌ها و نهادهای دولتی 300 میلیارد تومان است.

علیاری با تاکید بر اینکه ایجاد بدهی در لحظه ایجاد به جامعه هدف از جمله کارفرمایان ارائه می‌شود، ادامه داد: این بدهی اطلاع‌رسانی می‌شود تا مشمول جریمه نشود.

مدیر تامین اجتماعی استان زنجان با استقبال از ارائه خدمات بیمه‌ای به اقشار مختلف جامعه تصریح کرد: زنان خانه‌دار، دانشجویان، کارگران ساختمانی و قالیبافان از جمله این اقشار هستند که تامین اجتماعی برای ارائه خدمت به آن‌ها برنامه‌ریزی کرده است.

وی تعداد کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان زنجان را حدود 22 هزار نفر اعلام کرد و گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات به وجود آمده در حال حاضر در بخش قالیبفان بیمه شده جدید پذیرفته نمی‌شود، مگر اینکه ثابت شود یکی از بیمه شدگان مستحق نیست تا بتوان شخص دیگری را به لیست اضافه کرد.

علیاری با تاکید بر اینکه اقدامات تامین اجتماعی هم به مانند همه ارگان‌ها تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است، افزود: هر چند بخش درمان تامین اجتماعی در این حوزه تا حد توان به دانشگاه علوم پزشکی کمک می‌کند، ولی سایر بخش‌ها هم با اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی در صدد ارائه کمک به پیشگیری است که در این راستا اقداماتی هم انجام شده است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول