اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

نگاه شورای نگهبان به انتخابات فراجناحی است

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان‌جنوبی گفت: از آنجایی‌که شورای نگهبان به‌عنوان یکی از مؤثرترین نهادهای انقلاب اسلامی در انتخابات مختلف به وظیفه شرعی و قانونی خود فراجناحی عمل کرده، مورد هجمه دشمنان اسلام و نظام بوده است.

نگاه شورای نگهبان به انتخابات فراجناحی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی محمدی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: بعد پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) برای حفظ نظام جمهوری اسلامی دستور تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را صادر کردند و در ماده ۹۹ قانون اساسی نیز دیده شد.

وی افزود: وظیفه شورای نگهبان نظارت بر حسن اجرای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر مصوبات قوه مقننه است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از آنجایی‌که شورای نگهبان به‌عنوان یکی از مؤثرترین نهادهای انقلاب اسلامی در انتخابات مختلف به‌وظیفه شرعی و قانونی خود فراجناحی عمل کرده، مورد هجمه دشمنان اسلام و نظام بوده است.

محمدی از همکاری قریب بر چهار هزار نفر ناظر افتخاری با مجموعه شورای نگهبان، یادآور شد: شبکه نظارتی شورای نگهبان به‌طور دائمی فعال است و همواره در دوره‌های آموزشی حضوری و بستر فضای مجازی شرکت می‌کنند و برای فراخوانی در همه حال آمادگی لازم را دارند.

وی با بیان اینکه دفاتر نمایندگی شورای نگهبان در تمامی شهرستان‌های خراسان‌جنوبی فعال است، گفت: ناظران شورای نگهبان در رسته‌های سرناظران، ناظر مسؤول و ناظر معمول براساس نیاز و جمعیت حوزه‌های انتخاباتی حضور فعال دارند. 

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان‌جنوبی با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در این دوره انتخابات هیچ پرونده قضایی در استان تشکیل نشد و به لحاظ مشارکت مردمی نیز رتبه دوم کشور را کسب کردیم.

محمدی در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰، بیان داشت: هنوز دستورالعملی دریافت نشده و تلاش خواهد شد همچون گذشته به‌صورت فراجناحی به تعهدات و وظایف قانونی و شرعی خود عمل کنیم تا بهانه‌ای به‌دست معاندان داخلی و دشمنان خارجی داده نشود.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی و تورم بازاری موجود در ارتباط با مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو، تأکید کرد: مردم برای دین انقلاب کرده و خون داده‌اند، به‌رغم نارضایتی که ممکن است از عملکرد برخی مسؤولان داشته باشند ولی تاکنون نشان داده‌اند که به آرمان‌های نظام و منویات رهبری پایبند هستند و تحت تأثیر تبلیغات جهت‌دار ضدانقلاب قرار نمی‌گیرند و با شور و شعور در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.

انتهای‌پیام/69014/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول