اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سوال خضریان از وزیر کشاورزی: چرا یکی از سیاسیون گندم وارد کرده؟/ واردات افراد خاص امنیت غذایی را به مخاطره انداخته

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از طرح سوال خود از وزیر جهاد کشاورزی در مورد واردات گندم خبر داد.

سوال خضریان از وزیر کشاورزی: چرا یکی از سیاسیون گندم وارد کرده؟/ واردات افراد خاص امنیت غذایی را به مخاطره انداخته

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در مورد دلیل حذف ردیف اعتباری خودکفایی گندم از سال ۱۳۹۴ تاکنون و واردات گندم توسط برخی افراد خاص سوال کرد. 

در شرح سوال نماینده تهران از وزیر کشاورزی آمده است:

خودکفایی در تولید گندم از جمله دستاوردهای مهم کشور بوده که متاسفانه به دلیل حذف ردیف اعتباری خودکفایی گندم در سال ۱۳۹۴ و امتداد این تصمیم تا امروز هم‌اکنون شاهد نابودی این دستاورد مهم کشور و مورد مخاطره قرار گرفتن امنیت غذایی مردم هستیم. ادامه‌دار بودن عدم حمایت‌های لازم و حذف بودجه خودکفایی که در تضاد با سیاست کشور مبنی بر خودکفایی بر کالاهای استراتژیک است، این ذهنیت را پدید می‌آورد که نکند دست‌هایی در کار است تا منافع شخصی را بر منافع ملی ارجحیت داده و به دنبال تغییر مسیر دولت در این زمینه برای کسب سودهای کلان باشند. اخیرا در این زمینه مطلع شده‌ایم یکی از سیاسیون بنام کشور در چند برهه زمانی مبادرت به واردات گندم کرده است به همین دلیل از شما می‌خواهیم پاسخگوی عملکرد این وزارتخانه باشید و توضیح دهید که به چه علت این سیاست غلط همچنان ادامه دارد و آیا رانتی درباره‌ی واردات گندم به برخی اشخاص خاص داده شده است؟

 

وی در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در این باره اظهار داشت: متاسفانه دولت از سال ۹۴ تاکنون اقدام به حذف بودجه خودکفایی گندم کرده است؛ این موضوع باعث شده علاوه بر آسیب دیدن جدی خودکفایی گندم، امنیت غذایی مردم نیز مورد مخاطره قرار گیرد. لذا وزیر کشاورزی باید ضمن ارائه توضیح درخصوص علت این تصمیم، پاسخگوی رانت واردات برای افراد خاص باشد.

انتهای پیام/ 
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول