اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز در صومعه‌سرا/بلاتکلیفی بیش از ۷۰ مدرسه

تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز در صومعه‌سرا و بلاتکلیفی بیش از ۷۰ مدرسه در سطح این شهرستان ازجمله موارد مطرح‌شده در جلسه شورای آموزش‌وپرورش صومعه‌سرا بود.

تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز در صومعه‌سرا/بلاتکلیفی بیش از ۷۰ مدرسه

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی گیلان امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش صومعه‌سرا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: جامعه  خیرین مدرسه‌ساز یکی از بزرگ‌ترین تشکل‌های مردم‌نهاد در کشور است که از سال ۱۳۷۷ باهدف جذب مشارکت خیرین و نیکوکاران  برای ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی تأسیس‌شده است.

وی با بیان  اینکه باید خلأ مجمع خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان صومعه‌سرا مرتفع شود، افزود: بهترین راه پیشرفت هر کشوری کمک به تعلیم و تربیت است و این آموزش است که می‌تواند افرادی مانند اعضای جامعه خیرین مدرسه‌ساز تربیت کند و تحویل جامعه دهد.

سید احمد قدسی با اشاره به اینکه  هدف مدرسه، تربیت و انسان‌سازی است و باید از طریق فرهنگ‌سازی در جذب مشارکت عمومی  برای ساخت‌وساز مدرسه بهره گرفت، تصریح کرد: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بر "تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی" و گفتمان سازی آن به‌ویژه در محیط‌های علمی، آموزشی، پویش‌ها و کمپین‌های مردمی از طریق رسانه‌ای و تبدیل آن به جذب سرمایه‌های مردمی در جهت ساخت مدرسه کمک کرد.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی گیلان با بیان اینکه تا چند هفته آینده باهمت مسؤولین شهرستان اتاق مجمع خیرین مدرسه‌ساز تشکیل می‌گردد، گفت: مشارکت خیرین در فعالیت‌های مشارکتی زیر نظام آموزشی کشور، می‌تواند این سرمایه‌ها را در جهات مطلوب‌تر برای فضای آموزشی شهرستان و تسهیل امکانات دانش آموزان موجب شود.

بلاتکلیفی بیش از ۷۰ مدرسه در سطح شهرستان صومعه‌سرا

فرماندار صومعه‌سرا نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع آموزش‌وپرورش و مسائل مربوط به آن اظهار کرد: جلسات شورای آموزش‌وپرورش دارای ماهیتی متفاوت نسبت به سایر کارگروه‌ها است و  برای داشتن جامعه‌ای توسعه‌یافته، نیازمند تربیت انسان‌های توسعه‌یافته هستیم.

سید جلال سید محمدی با اشاره به نبود مجمع خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان گفت: با توجه به وجود ظرفیت و پتانسیل‌های بسیار در سطح این شهرستان، باید در این زمینه نیز گام‌های مؤثری برداشته شود و این برنامه‌ریزی بر عهده مدیران دستگاه مربوطه شهرستان در تسریع روند این حرکت فرهنگی و توسعه‌ای می‌باشد. 

وی با اشاره به تأمین امنیت و سلامت این قشر تأثیرگذار در توسعه جوامع بیان کرد: باید تمهیدات و برنامه‌ریزی ویژه‌ای با توجه به شرایط ویروس کرونا برای کنترل شرایط حاکم در زمینه آمادگی بازگشایی سال جدید تحصیلی به نحو احسن اجرا گردد.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه عزم همکاران و تلاش بیش‌ازپیش برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت و توسعه فضای آموزشی درگرو برنامه‌ها و تصمیمات مهم شورای آموزش‌وپرورش است، تصریح کرد: در مورد مکان اداری آموزش‌وپرورش شهرستان، مکاتبات اداری با مسکن شهرسازی صورت گرفته که در ادامه اجرایی شدن این روند، خود دستگاه درخواست‌کننده پیگیر برنامه‌های پیش برنده برای اخذ زمین باشد. 

سید محمدی با اشاره به املاک بلااستفاده که در تصدی این حوزه قرار دارد، گفت: بیش از ۷۰ مدرسه در سطح شهرستان در بلاتکلیفی به سر می‌برد که باید طبق دستورالعمل ابلاغ‌شده، فروخته و درآمد حاصل از آن صرف فضای آموزشی و توسعه  امکانات تحصیلی آن منطقه گردد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول