اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت

نقش فیزو در موفقیت ورزشکاران دانشجو

بی‌شک ورزش دانشگاهی به عنوان قلب ورزش کشور می‌تواند یک پل ارتباطی موثر بین ورزش دانش‌آموزی و ورزش حرفه‌ای باشد و یک مسیر هموار را برای دانشجویان نخبه ورزشی فراهم نماید.

نقش فیزو در  موفقیت ورزشکاران دانشجو

به گزارش خبرگزاری فارس، جمشید همتی طی یادداشتی نوشت: فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی به عنوان متولی ورزش دانشگاهیان کشور نیاز به پوست اندازی جدی دارد.

با توجه به ظرفیت های بی نظیر این فدراسیون از قبیل نیروی انسانی متخصص و زیرساخت های ورزشی مناسب و همچنین داشتن حدود چهار میلیون مخاطب دانشجو و از همه مهمتر وجود ساختار منسجم، هدفمند و با برنامه ای به نام فیزو (فدراسیون جهانی ورزش های دانشگاهی) به عنوان فدراسیون مادر، متاسفانه در سال های اخیر از این پتانسیل فوق العاده کمترین بهره مندی صورت گرفته است.

یکی از مهمترین موضوعات مهم مورد بحث در ارتباط با عملکرد این فدراسیون، عدم توجه به رسالت واقعی خود که همان بعد ارتقا تندرستی، غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان و به طور کلی توانمند سازی دانشجویان از طریق فعالیت های ورزشی می باشد. با وجود تاکید وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری بر توسعه فعالیت های فدراسیون در زمینه ارتقا برنامه های همگانی از قبیل ارائه فعالیت های متنوع ورزشی در بین دانشجویان دانشگاه های مختلف و ایجاد شور و نشاط از طریق برنامه های ورزشی، ما شاهد تاکید بر ارائه برنامه های حوزه قهرمانی در این فدراسیون می باشیم.

تاکید فیزو بر استفاده حداکثری از ظرفیت دانشجویان در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فعالیت های داوطلبانه، خلاقیت و نوآوری و هم افزایی می باشد. به نظر می رسد تغییر نگاه مدیریت فدراسیون از قهرمانی به توسعه همه جانبه توانمندی های دانشجویان از طریق برنامه های ورزشی می تواند از یک سو اهداف فیزو و از سوی دیگر نیازهای ورزشی جامعه دانشگاهی را مرتفع سازد.

یکی از مهمترین شاخص های مورد نیاز برای مدیریت این فدراسیون داشتن نگاه فرابخشی و دوری جستن از بخشی نگریست.

از جمله راهکارهای دیگر برای مدیریت موثر فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، توسعه تعاملات بین المللی، گرفتن کرسی های موثر در ساختار فیزو، تاکید بر فعالیت های آموزشی و پژوهشی و همچنین کسب منابع مالی پایدار می باشد.

فعال نمودن هیات های استانی و استفاده از ظرفیت استان های مختلف براساس طرح آمایش سرزمینی، فعال سازی مراکز مشاوره ورزشی و طرح شناسنامه ورزشی از جمله برنامه های موثر در توسعه ورزش دانشگاهی می باشد.

بی شک ورزش دانشگاهی به عنوان قلب ورزش کشور می تواند یک پل ارتباطی موثر بین ورزش دانش آموزی و ورزش حرفه ای باشد و یک مسیر هموار را برای دانشجویان نخبه ورزشی فراهم نماید.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول