اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

بنکسی و موش های ماسک دار در متروی لندن+فیلم

بنکسی، هنرمند سرشناس اما ناشناس بریتانیایی بار دیگر با یک اثر هنری توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

بنکسی و موش های ماسک دار در متروی لندن+فیلم

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس به نقل از نیویورک تایمز، بنکسی، هنرمند سرشناس اما ناشناس بریتانیایی بار دیگر با یک اثر هنری توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

 

این هنرمند که کسی از هویت واقعی او مطلع نیست در جدیدترین اثرش بار دیگر به موضوع ویروس کرونا و لزوم استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ پرداخته است.

 

بنکسی در اثر جدیدش که در صفحه اینستاگرام خود هم به اشتراک گذاشته، تصویر گرافیتی چند موش را در یکی از قطارهای مترو لندن طراحی کرده که ماسک بر صورت دارند یا با ماسک در حال پایین آمدن هستند.

 

در ادامه می توانید ویدیوی نقاشی کردن «بنکسی» هنرمند بریتانیایی که هویتش همچنان ناشناخته باقی مانده را تماشا کنید:

 

 

بنکسی، نام مستعار هنرمند گرافیتی، فعال و منتقد سیاسی، کارگردان و نقاش بریتانیایی است. هنر خیابانی او طعنه‌آمیز و هجویه‌هایش خرابکارانه است. هنر او آمیزه‌ای از طنز سیاه و گرافیتی است که با تکنیک گرده برداری ویژه‌ای خلق می‌شود. آثار هنری او با محتوای سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها، دیوارها، و پل‌ها در شهرهای مختلف دنیا به تصویر درآمده‌است.

آثار بنکسی، محصول سن زیرزمینی بریستول است که شامل همکاری هنرمندان تجسمی و موسیقیدان‌ها بود. بنکسی در سال ۱۹۷۴ در بریستول به دنیا آمد و درهمین شهر بزرگ شد. او فرزند یک تکنیسین دستگاه فتوکپی بود. او مدتی شاگرد قصاب بود اما سرانجام طی دوران «شکوفایی اسپری» در اواخر دهه ۸۰ در بریستول با گرافیتی آشنا شد.» کسانی که کارهای او را می‌دیدند متوجه بودند که آثار او به «بلک له رت» شباهت دارد. «له رت» در ۱۹۸۱ کار با تکنیک گرده برداری را در پاریس آغاز کرد. به نظر می‌رسید کارهای بنکسی از آثار اعضای گروهِ آنارکو- پانک به نام کرَس هم متأثر بوده باشد. اعضای این گروه دراواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد در کانال‌های لوله‌کشی لندن مسابقه‌های گرافیتی با تکنیک گرده‌برداری برپا می‌کردند، این گروه کماکان فعالند. هر چند بنکسی در وبسایت خودش بیان کرد که در واقع، اساس کارهایش را بر کارهای «تری دی» موسیقیدان و هنرمند گرافیتی از گروه «مَسیو اَتَک» قرار داده‌ است.

 

بنکسی که اعتقاد دولت به وندال بودن گرافیتی را قبول ندارد، هنرش را بر سطوح موجود در فضاهای عمومی به نمایش می‌گذارد و حتی تا آنجا پیش می‌رود که عناصر و حجم‌ها فیزیکی هم خلق کند. بنکسی خودش مستقیماً عکس‌های گرافیتی‌هایش را نمی‌فروشد، هر چند معلوم شده برگزارکنندگان حراج‌های هنری در تلاش هستند تا کارهای خیابانی او را در محلشان بفروشند و دردسر جابه‌جا کردن آن‌ها را به برنده حراج واگذار کنند.

 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول