اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روایت محله‌ای اسلامی/ از خداحافظی با خاک تا اشتغال بانوان+ تصاویر

اجرای طرح «محله اسلامی» در محله مهدیه شهرک ولی‌عصر (عج) شاهرود، خداحافظی با کوچه‌های خاکی و بدون امکانات و ایجاد کارگاه‌های کوچک زودبازده برای بانوان را سبب شده است.

روایت محله‌ای اسلامی/ از خداحافظی با خاک تا اشتغال بانوان+ تصاویر

خبرگزاری فارس شاهرود- گروه اجتماعی: «محلات اسلامی»، برنامه‌ای ابتکاری برای مشارکت دادن مردم در امور محله خود است که چند سالی در شهرستان شاهرود اجرایی و سبب شده است تا این طرح در استان سمنان و کشور نیز مطرح شود و مورد توجه قرار گیرد.

محلات اسلامی دربرگیرنده شورای محله اسلامی متشکل از امام جماعت و هیأت امنای مسجد، فرماندهان پایگاه‌های بسیج محله، معتمدان و مؤثرانی است که در راستای ارتقای محله خود در تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و ... تلاش می‌کنند.

این محله دیگر خاکی و بدون امکانات نیست

در شهر شاهرود، پنج محله اسلامی وجود دارد که در شهرک‌های حاشیه شهر قرار گرفته و با اداره شورای محله و قرارگاه شهید شاطری محلات اسلامی شهرستان شاهرود اداره و مشکلات مختلف این محلات پیگیری و رسیدگی و رفع می‌شود.

یکی از این محلات اسلامی، محله مهدیه در شهرک ولیعصر (عج) معروف به خیابان هوانیروز است که قبل از ایجاد محله اسلامی، از مناطق محروم شهر با کوچه‌های خاکی و بدون امکانات بود.

اکنون این محله تماماً آسفالت، جدول‌کشی و رنگ‌آمیزی شده و خدمات شهری در این محله محسوس است.

در کنار آن، فعالیت‌های مختلفی نیز به همت شورای محله اسلامی در ابعاد گوناگون در حال پیگیری بوده که یکی از آن‌ها، اشتغال‌زایی برای جامعه هدف این محله، یعنی بانوان سرپرست خانوار است.

۴۰ بانو سر کار رفتند

با کمک بسیج سازندگی، دفتر آستان قدس رضوی و نهادهای فرهنگی، کارگاه‌های تولیدی در محله مهدیه در شهرک ولیعصر (عج) شاهرود راه‌اندازی و موجب اشتغال‌زایی برای ۴۰ بانوی سرپرست خانوار در این محله شده است.

این کارگاه‌ها شامل سبزی پاک‌کنی، تولید رشته آش، خیاطی و دوخت ماسک بوده و استقبال خوبی از این کارگاه‌ها توسط بانوان محله صورت گرفته است.

اخیراً نیز در بازدیدی که مسؤول قرارگاه شهید شاطری محلات اسلامی استان سمنان به همراه مسؤول قرارگاه شهید شاطری محلات اسلامی شاهرود، معاونت اجتماعی سپاه شاهرود، فرماندهان پایگاه‌های برادر و خواهر و امام جماعت محله از این کارگاه‌ها شد، از فعالیت‌های انجام‌شده تقدیر شد.

از ما حرکت، از خدا برکت

این اتفاق و تلاش یعنی مردم ما اگر به آن‌ها میدان داده شود، خود پای کار تولید، اشتغال و کارآفرینی هستند و جهش تولید مدنظر رهبری را کاملاً عینیت می‌بخشند.

مردم نشان داده‌اند کاری به دستگاه‌های دولتی و اجرایی برای کمک و یاری ندارند و می‌دانند که تنها راه نجات کشور، اتحاد و همدلی، دست در دست هم دادن، یا علی (ع) گفتن و حرکت برای فردای بهتر است.

این چیزی است که در قضیه ویروس منحوس کرونا نیز نشان داده شد و مردم همچنان تداوم‌بخش آن هستند.

امروز لازم است بدانیم که اگر می‌خواهیم موفق باشیم، باید دست‌ها را روی پای خود بگذاریم و یک «یا علی» بگوییم و حرکت کنیم که «از ما حرکت، از خدا برکت»!

انتهای پیام/74036/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول