اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

وقوع آتش‌سوزی در مراتع روستای «چالچوق» ابهر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر از اطفای حریق در مراتع روستای چالچوق خبر داد و گفت: از آغاز سال تاکنون این حادثه پنجمین آتش‌سوزی این شهرستان است.

وقوع آتش‌سوزی در مراتع روستای «چالچوق» ابهر

بابک کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مراتع روستای «چالچوق» در آتش سهل‌انگاری سوخت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر با اشاره به اینکه با همکاری نیروهای یگان این اداره و جوامع محلی در حال حاضر آتش مهار شده است، افزود: متاسفانه بیش از دو هکتار از اراضی ملی این روستا طعمه حریق شده بود.

وی تاکید کرد: در فصل تابستان مراتع و جنگل‌ها مستعد آتش‌سوزی بوده و به همین منظور حفظ و صیانت از طبیعت بر همه افراد جامعه یک وظیفه و رسالت است.

کاظمی بیشترین علت آتش‌سوزی‌ها در این فصل از سال را عامل انسانی عنوان و خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تا کنون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان برای آگاه‌سازی جوامع روستایی و جلب مشارکت‌های مردمی، اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی در مناطق بحرانی و مستعد آتش‌سوزی کرده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر با بیان اینکه کارگاه آموزشی در چند روز گذشته در روستاهای «قره آغاج، زره باش، چشین، کینه ورس و چرگر» از توابع شهرستان ابهر برگزار شده است، ادامه داد: این کارگاه‌ها با حضور دهیاران، شوراهای اسلامی و معتمدین محلی برگزار شد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول