اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

احداث ساختمان پارلمان محور گفت‌وگوی مقامات چین و تاجیکستان

وزیر توسعه اقتصاد و تجارت تاجیکستان و سفیر چین در دوشنبه در دیداری ویدیویی در مورد حضور متخصصان چینی برای احداث ساختمان پارلمان و دولت این کشور گفت‌وگو کردند.

احداث ساختمان پارلمان محور گفت‌وگوی مقامات چین و تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «ذوقی ذوقی زاده» وزیر توسعه اقتصاد و تجارت تاجیکستان و «لیو بینیا» سفیر چین در این کشور در جلسه ویدیویی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در جریان این ملاقات موضوعات مختلف همکاری‌های تجاری و اقتصادی تاجیکستان و چین مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

حضور متخصصان چینی به تاجیکستان برای فعالیت در شرکت‌های مشترک، احداث و بازسازی پروژه‌های زیربنایی در زمینه‌های حمل‌و‌نقل، انرژی و طرح‌های با اهمیت اجتماعی موضوعاتی بودند که در این دیدار بررسی شد.

استفاده از متخصصان چینی برای احداث ساختمان جدید پارلمان و مجتمع دولت جمهوری تاجیکستان از دیگر مسائل بود که در این ملاقات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طی این ملاقات همچنین پیشنهاداتی در مورد برگزاری نشست کمیسیون بین دولتی دو کشور، ایجاد شرکت‌های صنعتی در مناطق آزاد اقتصادی تاجیکستان، افزایش صادرات میوه‌های تازه و خشک تاجیکی به بازارهای چین و توسعه اقتصاد دیجیتال مطرح شد.

طرفین همچنین ارائه تسهیلات در زمینه بازپرداخت بدهی دولتی در رابطه با پیامدهای بیماری همه گیر کرونا در جهان را بررسی کردند.

طرف چینی برای همکاری و ارائه کمک‌های فنی جامع در رابطه با این پیشنهادات ابراز آمادگی کرد.

شایان ذکر است که پیش از این تاجیکستان و چین در مورد ساخت بناهای جدید پارلمان و دولت این کشور توافق کرده بودند.

مبلغ کلی این پروژه 1.5 میلیارد یوان است.

ساختمان جدید پارلمان تاجیکستان در مرکز شهر دوشنبه و در محل بناهای سابق وزارت کشاورزی، شهرداری، سفارت جمهوری اسلامی ایران احداث و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

این مجتمع در زمینی به مساحت 6 هکتار از تقاطع خیابان «تهران» و خیابان «رودکی» (میدان دوستی) تا تقاطع خیابان رودکی و خیابان «شاه‌تیمور» (محل مهمانخانه «تاجیکستان) واقع خواهد شد.

ارتفاع ساختمان اصلی 49.7 متر و با در نظر گرفتن گنبد ارتفاع آن به 70 متر خواهد رسید. مساحت کلی مجتمع پارلمانی تاجیکستان 42.87 هزار متر مربع را تشکیل خواهد داد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول