اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

افزایش قیمت مرغ گرم در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی از تصویب افزایش ۲۵۰ تومانی قیمت مرغ گرم در استان خبر داد و گفت: بر اساس تصمیمات آخرین جلسه کارگروه تنظیم بازار خراسان شمالی، قیمت مرغ به ازای هر کیلوگرم ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان به مصرف‌کننده فروخته می‌شود.

افزایش قیمت مرغ گرم در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد محمدعلی شجاعی بعدازظهر امروز در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان شمالی ویژه تعیین قیمت مرغ در استان اظهار کرد: طی جلسات مختلف و متمادی فرآیند تولید تا توزیع مرغ در استان را بررسی و برای وضعیت فعلی تصمیم‌گیری لازم انجام شد.

وی افزود: با توجه به مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور و اختیار عمل داده‌شده در تغییرات محدود قیمت و در نظر گرفتن وضعیت مرغداران و برخی کاستی‌ها، از روز شنبه قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده برای عرضه به کشتارگاه‌ها ۱۰ هزار ۵۰۰ تومان اعلام شد.

استاندار خراسان شمالی همچنین قیمت فروش مرغ عمده به واحدهای صنفی را ۱۴ هزار و ۷۵۰ اعلام کرد و افزود: فروش مرغ در بازار به‌صورت خرده‌فروشی به ازای هر کیلوگرم ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان تعیین شد.

وی با تأکید بر لزوم صدور فاکتور در تمام مراحل توزیع مرغ، خاطرنشان کرد: عدم صدور فاکتور از سوی هر بخش از مراحل توزیع مرغ، از سوی تعزیرات حکومتی تلقی گران‌فروشی شده و برخورد لازم با مجموعه خاطی انجام می‌شود.

شجاعی در انتها هرگونه خروج مرغ از استان را ممنوع اعلام کرد و گفت: مرغ منجمد از سوی اداره کل پشتیبانی امور دام استان به مقدار موردنیاز و تنظیم بازار، توزیع می‌شود.

گفتنی است طی روزهای گذشته قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم برای عرضه در بازار خراسان شمالی ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام‌شده بود که در ابتدای اجرای آن برخی مرغداران و کشتارورزان با اعتراض نسبت به این قیمت‌گذاری، از عرضه مرغ در بازار شیروان امتناع کرده بودند.

به گزارش فارس میزان تولید مرغ در خراسان شمالی روزانه ۲۰ تن بوده و مصرف به‌طور میانگین بالغ‌بر ۳۵ تن است که کاهش مصرف از سوی مصرف‌کنندگان به علت برخی موارد همچون شیوع ویروس کرونا باعث ضرر و زیان مرغ داران و همچنین کاهش تولید از سوی مرغداران باعث فاصله گرفتن نسبت عرضه به تقاضا است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول