اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف الفتح: سفر الکاظمی به ریاض، مورد تازه‌ای برای عراق نخواهد داشت

یکی از اعضای ائتلاف الفتح عراق درباره سفر آتی نخست وزیر این کشور به ریاض گفت که این سفر، چیزی برای عراق در پی نخواهد داشت و در سطح پروتکل‌ها باقی خواهد ماند.

ائتلاف الفتح: سفر الکاظمی به ریاض، مورد تازه‌ای برای عراق نخواهد داشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف الفتح می‌گوید سفر «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به عربستان سعودی از پروتکل‌ها فراتر نخواهد رفت.

«محمد کریم» نماینده عراقی عضو ائتلاف الفتح به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت که سفر قریب‌الوقوع الکاظمی به عربستان سعودی که در روز دوشنبه آینده صورت می‌گیرد، «هیچ چیز تازه‌ای به همراه نخواهد داشت».

کریم تأکید کرد که «باید عراق روابط خوبی با همه کشورهای داشته باشد و با همه در تماس باشیم، حتی با کسانی که مخالف عراق هستند».

وی با بیان اینکه هدف از این کار، «ارسال پیام اطمینان‌بخش برای اظهار حسن نیت از سوی بغداد است»، گفت: «باید سیاست خارجی متوازن حفظ شود تا عراق، در درگیری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، به عنوان یک طرف نباشد».

این نماینده عراقی همچنین تصریح کرد: «گروه‌های سیاسی در پارلمان هر گونه توافق بین بغداد و ریاض را تحت نظر دارند... و پارلمان مخالف هر گونه توافقی است که منفعتی برای عراق و عراقی‌ها نداشته باشد».

کریم با بیان اینکه «بدون تأیید پارلمان، هیچ توافقنامه جدیدی بین دو کشور اجرایی نخواهد شد»، خاطر نشان کرد: «پس از پایان این سفر، نظر و موضع خود را اعلام خواهیم کرد».

الکاظمی برای نخستین بار از زمان نخست وزیری خود قرار است به ریاض سفر کند. البته وی قصد دارد پیش از ریاض به تهران سفر کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول