اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آتش در نخلستان‌های پیرغیب قیروکارزین شعله می‌کشد

دهیار روستای پیرغیب شهرستان قیروکارزین از شعله‌ور شدن زبانه‌های آتش در نخلستان‌های قدیمی این روستا خبر داد و گفت: بیش از هزار اصله نخل مثمر در معرض این آتش‌سوزی هستند.

آتش در نخلستان‌های پیرغیب قیروکارزین شعله می‌کشد

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، هادی محمدی با اشاره به اینکه آتش سوزی در باغ‌های این روستا از نیم روز جمعه بیست و هفتم تیر ماه آغاز و در یک مرحله مهار شده است، اظهار داشت: وزش باد شامگاهی دوباره این آتش را در نخل‌های مرتفع شعله‌ور کرده است.

وی با اذعان به اینکه دور بودن و صعب‌العبوری دهستان زاخرویه و این روستا از مرکز بخش و شهرستان اعزام خودرو های آتش نشان را سخت و غیر ممکن می‌کند، تصریح کرد: در صورت عدم مهار کامل آتش احتمال سرایت آن به عرصه‌های منابع طبیعی نیز وجود دارد.

دهیار روستای پیرغیب شهرستان قیروکارزین بیان کرد: به دلیل عدم وجود مرکز آتش‌نشانی در این دهستان و نبود ادوات کشاورزی قدرتمند مانند تراکتورهای سنگین و سمپاش با مخازن حجیم اهالی روستا با به کار گیری یک دستگاه سمپاش پشت تراکتوری و یک دستگاه سمپاش فرغونی موجود در روستا در حال تلاش برای مهار این حریق هستند.

محمدی با بیان اینکه این نخلستان‌ها تنها راه ارتزاق تعدادی از اهالی روستای پیر غیب است، ضمن اظهار امیدواری برای اطفا سریع و کامل آن ابراز کرد: ارزیابی خسارت های وارد به این باغ‌ها به منظورتصمیم گیری و اعطای هرگونه کمک توسط نهادهای ذیربط موجب دلگرمی خسارت دیده‌گان خواهد بود.

دهیار روستای پیر غیب تاکید کرد: هماهنگی برای حضور کمک های بیشتر مردمی از روستاهای همجوار توسط مرکز جهاد کشاورزی، بخشداری افزر و فرمانداری شهرستان قیروکارزین در حال انجام است.

انتهای پیام/ ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول