اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مهار حریق کلیسای «نانت»/ آتش‌سوزی «عمل مجرمانه» در نظر گرفته می‌شود

بعد از ساعت‌ها تلاش سرانجام حریق کلیسای جامع شهر «نانت» متعلق به قرن 15 مهار شد و مقامات فرانسوی می‌گویند با این حادثه به عنوان «عمل مجرمانه» برخورد خواهند کرد.

مهار حریق کلیسای «نانت»/ آتش‌سوزی «عمل مجرمانه» در نظر گرفته می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت بیش از یک سال از آتش‌سوزی مهیب کلیسای «نوتردام» پاریس و فرو ریختن بخشی از این کلیسای تاریخی، امروز کلیسای جامع شهر «نانت» طعمه حریق شد.

دادستان «پیر سونز» به خبرنگاران گفت که ۳ آتش‌سوزی در این کلیسا رخ داد و مقامات با این آتش‌سوزی به عنوان یک «عمل مجرمانه» برخورد می‌کنند. او از بیان جزئیات بیشتر خودداری کرد.

به گزارش «فرانس ۲۴»، ده‌ها آتش‌نشان توانستند این آتش را بعد از چند ساعت مهار کنند. رئیس اداره آتش‌نشانی محلی به خبرنگاران گفت ۱۰۴ آتش‌نشان همچنان در محل حادثه حضور دارند تا اطمینان یابند حریق به طور کامل مهار شده است.

وی افزود آتش پشت اُرگ بزرگ آغاز شد که کاملاً تخریب شده و همچنین شیشه‌های رنگی جلوی کلیسا منفجر شدند. با این حال گفته شده که خسارت به آن میزان که در ابتدا موجب نگرانی شده بود، نیست.

این مقام محلی گفت: سناریوی کلیسای نوتردام پاریس تکرار نشده است. آتش به سقف کلیسا نرسیده است.

نخستین بار نیست که این کلیسا طعمه حریق می‌شود. بخشی از این کلیسا در جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۴ بر اثر بمباران متفقین تخریب شد. در سال ۱۹۷۲ هم آتش سقف این کلیسای جامع را به طور کامل تخریب کرد. سرانجام ۱۳ سال بعد سقف بتنی جایگزین سقف چوبی سوخته کلیسا شد.

آتش‌سوزی کلیسای جامع نانت همچنین خاطره تلخ فرانسوی‌ها درباره حریق گسترده سال گذشته کلیسای نوتردام پاریس را زنده کرد.

در آتش سوزی گسترده فروردین ماه سال گذشته کلیسای نوتردام، بخشی از ساختمان این کلیسای تاریخی از بین رفت و چندی بعد، داعش مسئولیت این حریق را برعهده گرفت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول