اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

6 فیلم ـ تئاتر جدید نمایش نِت منتشر شد/اولین نمایش آنلاین تالار هنر رونمایی می شود

شش فیلم تئاتر جدید «بالابر غذا»، «سرزمین هیچکس»، «بدن مقدس»، «آدمیزاد»، «عکس خانوادگی» و «مثل خاراندن یک زخم» در سایت نمایش نِت بارگذاری شد.

6 فیلم ـ تئاتر جدید نمایش نِت منتشر شد/اولین نمایش آنلاین تالار هنر رونمایی می شود

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، این فیلم تئاترها شامل یکشنبه 29 تیرماه از ساعت 18 با پخش فیلم تئاتر «بالابر غذا» نوشته هارولد پینتر و کارگردانی علی جهانجونیا است. این نمایش داستان خنده دار و تفکر برانگیز دو قاتل که این بار در زیرزمین منتظر آمدن هدف بعدی‌شان هستند. پیمان رمضانی و علی جهانجونیا در نمایش 50 دقیقه ایی بالابر غذا به ایفای نقش می پردازند .

از دیگر عوامل این اثر دستیار برنامه‌ریز: رضا رشیدی اقدم / دستیار کارگردان: پدرام صدقی‌پرور / منشی‌صحنه: آزاده احمدآبادی ها،  گرافیست: پوریا محمدی مقدم / تصویرگر پوستر: رویا مزروعی / عکاس: پدرام صدقی ‌پرور اشاره کرد.

دوشنبه 30 تیر ماه از ساعت 21 با پخش فیلم تئاتر خارجی  «سرزمین هیچکس ( (No Man`s Land) نوشته : هارولد پیتر و کارگردانی : شان ماتیاس، این نمایش آقای ایان مک کلن و پاتریک استورات  در در سرزمین هیچکس اثر هارولد پیترز به همراه اجرای خیابانی خود به صحنه غربی که یک اکران سینمایی از تئاتر ویندهام لندن است باز می گردد .

در نمایش 1 ساعت و 43 دقیقه ایی  سرزمین هیچکس شان ماتیاس . ایان مک کلن و دامین مولونی و.... به ایفای نقش‌می‌پردازند. نمایش سرزمین هیچکس در سال 2016 بر روی صحنه رفت .

سه شنبه 31 تیر ماه از ساعت 18 با پخش فیلم تئاتر بدن مقدس نوشته عباس جمالی و کارگردانی مهدی‌محمدی، این نمایش در جریان جنگ جهانی دوم و تجاوز ارتش نازی به خاک فرانسه، راهبه های یک کلیسا در یک روستای  مرزی در فرانسه در مقابل رییس کلیسا که همان مادر روحانی است می ایستند چرا که او برای تامین امنیت خود و کلیسا اقدام به همکاری با آلمان ها کرده است و سعی می کنند او را به نسبت به اشتباهاتش آگاه کنند. در نمایش  بدن مقدس بهروز کاظمی، شبنم عالی، خشایار فراهانی، آرزو مهاجرانی، بهار مشهدی، الناز الماسی، صبا مهری، شایسته اسدی به ایفای نقش می پردازند . از دیگر عوامل این اثر طراح لباس: شبنم عالی / موسیقی: کیارش عالی / طراح نور: مهدی محمدی و دستیار کارگردان: سعید آرین مجد می توان اشاره کرد .

چهارشنبه 1 اردیبهشت از ساعت 21 با پخش فیلم تئاتر خارجی آدمیزاد  (Everyman) نوشته : کارول آن دافی و کارگردانی : روفوس نوریس. نمایش آدمیزاد (Everyman)  آدم معمولی، موفق و مشهور است و هنگامی که مرگ فرا می رسد اوج می گیرد.  او مجبور می شود زندگی را که خودش ساخته ترک کند و برای جذب یک دوست یا هر کسی که در حمایت از او صحبت کند به یک جستجوی پی در پی می پردازد. اما، مرگ از پیش نزدیک شده و زمان رو به پایان است.

در نمایش 1 ساعت و 35 دقیقه ایی آدمیزاد فیلیپ مارتین براون ، چیویتل اجیوفور ، پل بولیون ، آدام برتون به ایفای نقش‌می‌پردازند . نمایش آدمیزاد در سال 2015 بر روی صحنه رفت . 

پنجشنبه 2 مرداد ماه از ساعت 18  با پخش فیلم تئاتر عکس خانوادگی نوشته محمود استاد محمد و کارگردانی رضا بهرامی. نمایش عکس خانوادگی روایت زندگی زنی تنهاست که با مشکلات زیادی مواجه بوده است و همین مشکلات سبب ایجاد مسایلی در حال شده است.

در نمایش عکس خانوادگی پرستو گلستانی، مهران امام بخش، امیر عدل پرور یه ایفای نقش می پردازند . از دیگر عوامل این اثر منشی صحنه: مرضیه مهاجر / طراح لباس: الهام شعبانی / طراح نور: امیر ترحمی مشاور کارگردان: کهبد تاراج / مدیر تولید: فیروزه فیاض بخش / عکاس: یاسمن پولادیها می توان اشاره کرد .

جمعه 3 مرداد ماه از ساعت 18 با پخش فیلم تئاتر مثل خاراندن یک زخم نویسنده و کارگردان فرانک فروتن. این نمایش نگاهی است به روابط سردرگم انسان امروزی و تصمیمات و انتخاب هایش . در نمایش مثل خاراندن یک زخم حامد نساج بخارایی / خسین معدن نشین / سمیه قهرمانی / ریخانه یزدان یار به ایفای نقش می پردازند. از دیگر عوامل این اثر گریم : زهره شکر گزار / دستیار کارگردان : شیرین صفایی / طراح لباس : فرنیا احمدوند اشاره کرد .

*اولین نمایش آنلاین تالار هنر رونمایی می شود

نمایش افسانه پری دریایی جدیدترین نمایش تالار هنر قرار است برای اولین بار از سری نمایش های تالار هنر به صورت پخش زنده در سراسر کشور به روی سایت تیوال به نمایش گذاشته شود.

این نمایش دوشنبه 30 تیرماه، ساعت 20 در سالن نمایش تالار هنر اجرا و همزمان در سایت تیوال نیز آنلاین پخش می شود.

*خداحافظی نمایش «یه گازکوچولو» از تئاتر شهر/ آمار تماشاگران نمایش در دور دوم اجراها اعلام شد

نمایش «یه گازکوچولو» به کارگردانی فقیهه سلطانی روز جمعه بیست و هفتم تیرماه در میان استقبال مخاطبان به اجرای خود پایان داد.

اجرای نمایش «یه گاز کوچولو» به نویسندگی فرزانه سهیلی، کارگردانی فقیهه سلطانی و  بازی گیلدا حمیدی ، شهروز دل افکار، افشین غیاثی، مهسا مهجور، نورا هاشمی روز جمعه بیست و هفتم تیرماه به اتمام رسید.

اجرای این اثر نمایش که از روز بیست و هشتم بهمن ماه سال 1398 در تالار سایه تئاتر شهر آغاز شد، روز چهارم اسفند ماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تالارهای نمایشی ، متوقف شد، این در حالی بود که پس از اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مجدد تالارهای نمایشی به شرط رعایت شیوه نامه های بهداشتی ، این نمایش، از روز سه شنبه دهم تیرماه سال 1399 بعد از چهار ماه وقفه با رعایت الزامات بهداشتی مربوط به سلامت تماشاگران بار دیگر در تالار سایه اجراهای خود را از سر گرفت.

در دور دوم اجراهای نمایش «یه گاز کوچولو» که با در نظرگرفتن ظرفیت پنجاه درصدی تالار سایه روی صحنه رفت  439 تماشاگر از این اثر نمایشی دیدن کردند.

بر اساس برنامه ریزی ها و مذاکرات انجام گرفته، طی هفته های گذشته  مجموعه تئاترشهر با گروه هایی که اجرای آثار نمایشی آنها از روزهای پایانی سال 98 برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود وارد مذاکره شد تا در قالب اولویت اول اجراهای سال 1399 نمایش های خود را روی صحنه ببرند.

اجرای این اثر نمایشی در شرایطی میزبان مخاطبان بود که مدیریت مجموعه تئاتر شهرچندی پیش با انتشار شیوه نامه اجرایی و بهداشتی بازگشایی تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر پیرو دستور العمل ابلاغی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از انتشار اطلاعیه ستاد ملی مبارزه با کرونا ، هرگونه اجرای عمومی آثار نمایشی در این مجموعه با حضور تماشاگران و هنرمندان را منوط به اجرای دقیق این شیوه نامه دانست.

 این شیوه نامه مبتنی بر چند فصل تنظیم شده که طی آن ضمن بیان جزییاتی از پروتکل های بهداشتی موارد مربوط به حضور تماشاگران – هنرمندان - کارکنان و سایر مراجعه کنندگان به واحدهای مختلف ، نحوه برنامه ریزی اجراهای کنونی و نمایش های آینده تالارهای مختلف تئاتر شهر، شرایط پذیرش مخاطبان برای تماشای آثار نمایشی و پیش بینی برای ارائه خدمات مناسب تر مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول