اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

سی‌امین نشست معاونان اداری و مالی دانشگاه‌های بزرگ کشور برگزار شد

سی‌امین نشست معاونان اداری و مالی دانشگاه‌های بزرگ کشور، با حضور رئیس دانشگاه تهران به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد.

سی‌امین نشست معاونان اداری و مالی دانشگاه‌های بزرگ کشور برگزار شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، سی‌امین نشست معاونان اداری و مالی دانشگاه‌های بزرگ کشور، با حضور رئیس دانشگاه تهران، نمایندگانی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه و همچنین معاونان اداری و مالی دانشگاه‌های بزرگ کشور، به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد.

محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، در این نشست ضمن تشکر از تشکیل جلسه معاونان اداری و مالی، معاونان طرح و برنامه و مدیران کل بودجه دانشگاه‌های بزرگ کشور، گفت: «لازم است تا جایگاه هیأت امنا در دانشگاه‌ها تقویت شود. دانشگاه‌ها علاوه بر داشتن رویکردهای آموزشی و پژوهشی باید در مسئولیت‌های اجتماعی نیز مشارکت کنند و در این راستا به ثروت و منابع ملی کشور متصل شوند و در قانون‌گذاری و تصمیم‌سازی همکاری جدی داشته باشند».
در ابتدای این نشست، سعید یزدانی، معاون اداری و مالی دانشگاه تهران، ضمن خیر مقدم از آمادگی سیزده دانشگاه بزرگ کشور، برای همکاری با سازمان برنامه و بودجه در خصوص حل مسائل و مشکلات دانشگاه‌ها خبر داد.
حسن میرزابزرگ، رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه، نیز با تبیین رویکرد و توجه سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه‌ها از پیشنهاد همکاری دانشگاه‌های بزرگ کشور با این سازمان استقبال کرد و همچنین بر تلاش حداکثری خود جهت حل مشکلات دانشگاه‌ها تأکید داشت.
وی افزود: «دانشگاه‌های بزرگ کشور باید در تدوین برنامه توسعه پنج ساله هفتم، مشارکت جدی داشته باشند و همچنین در لحاظ کردن موضوع افزایش حقوق کارکنان دانشگاه در لایحه بودجه ۹۹ تلاش و همکاری کنند».
در بخش دیگری از این نشست محمد تقی نظرپور، معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به تقویت جایگاه هیأت امنا بر لزوم همکاری و مشارکت دانشگاه‌ها در ریشه‌یابی و حل مشکلات کشور تأکید کرد.
نظرپور، همچنین ضمن ارائه پیشنهاد تشکیل کارگروه برای مشارکت در تدوین برنامه توسعه هفتم بیان کرد: «وزارت عتف به دنبال اخذ اعتبار پاداش بازنشستگی کارکنان از سازمان برنامه و بودجه است و در این راستا درخواست داریم تا لیست بازنشستگان به وزارت‌خانه اعلام شود. همچنین دانشگاه‌ها باید هر چه سریع‌تر اطلاعات مربوط به پروژه‌های عمرانی خود را نیز به وزارت علوم اعلام کنند».

در ادامه این جلسه که با مشارکت حضوری و مجازی اعضا تا ساعت ۱۶ به طول انجامید، مسائل جاری دانشگاه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول